جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان

حوزه/ شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان، خطاب به عربستان سعودی گفت: شما تروریسم و ما مقاومت هستیم. هرگز نمی‌پذیریم که به ما اهانت کنید و اگر تکرار بشود، پاسخ خواهیم داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، خطاب به عربستان سعودی گفت: شما تروریسم و ما مقاومت هستیم. هرگز نمی‌پذیریم که به ما اهانت کنید و اگر تکرار بشود، پاسخ خواهیم داد.

وی اشاره کرد: در برهه اخیر، سلمان بن عبد العزیز پادشاه سعودی، موضع گیری جنایت کارانه و ظالمانه علیه حزب الله داشته و آن را تروریسم توصیف کرده است.

شیخ قاسم ادامه داد: این توصیف در این زمان از سوی پادشاه سعودی، نشانه‌های بدی دارد، به ویژه که این توصیف متوجه رزمندگان مقاومت و قهرمانانی است که جانفشانی کرده و خون خود را در راه آزادی سرزمین و برای فلسطین و در جهت کرامت و عزّت امت تقدیم کردند.

شیخ قاسم ادامه داد: این توصیف در این زمان از سوی پادشاه سعودی، نشانه‌های بدی دارد، به ویژه که این توصیف متوجه رزمندگان مقاومت و قهرمانانی است که جانفشانی کرده و خون خود را در راه آزادی سرزمین و برای فلسطین و در جهت کرامت و عزّت امت تقدیم کردند.

معاون دبیرکل حزب الله بیان داشت: این اتهام متوجه بخش گسترده‌ای از جامعه لبنانی و مقاومتی است که در منطقه کارآمد و تأثیرگذار بوده و مانع طرح‌های مشکوک شده است. این اتهام، تحریک لبنانی‌ها علیه یکدیگر است تا میان آنها مشکلات به وجود آید و همچنین تحریک علیه مقاومت به شمار می‌رود که نقش بزرگی در پیشرفت و آزادی لبنان داشته است.

شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: می‌گویند که لبنان باید عربی باشد و ما می‌گوئیم که به عربی بودن لبنان ایمان داریم. امّا یمن و عربستان دو کشور عربی است و اگر ما یمن را یاری کنیم؛ این یعنی ما یک کشور عربی را یاری کردیم، امّا چگونه ما عربستانی که به کشور عربی دیگر تجاوز کرده را یاری کنیم؟

وی تصریح کرد: حزب الله باید کسانی که مورد تجاوز قرار گرفتند و صاحب حق هستند و شهیدان را تقدیم می‌کنند را یاری کند.

تروریسم کسی است که به کشور همسایه اش یمن تجاوز می‌کند و به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل است

عضو ارشد حزب الله تأکید کرد: تروریسم کسی است که مخالفان کشور خود را به قتل می‌رساند، به کشور همسایه اش یمن تجاوز می‌کند و به شیوه‌های متعدد به دنبال عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل است.

شیخ قاسم با بیان اینکه آزادی بیان در قانون اساسی لبنان و در ماده ۱۳ مشخص است، گفت: پاسخ ما به عربستان سعودی قاطع خواهد بود و مسئولین سعودی بدانند که شما تروریسم و ما مقاومت هستیم و هرگز نمی‌پذیریم که به ما اهانت کنید و ما پاسخ شما را با حقیقت و منطق ندهیم.

وی در پایان گفت: پاسخ امروز ما یک بار نیست، بلکه هر بار که تکرار کنید، ما هم پاسخ می‌دهیم و اقدامات خصمانه شما را برای مردم آشکار می‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha