شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: عربستان سعودی ناراحت است، زیرا علی رغم هزینه های زیادی که برای سرسپردگان خود در لبنان صرف کرده، نتوانسته بر سرنوشت و تصمیمات سیاسی کشور لبنان مسلط شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگویی تلویزیونی گفت: عربستان سعودی ناراحت است، زیرا علی رغم هزینه های زیادی که برای سرسپردگان خود در لبنان صرف کرده، نتوانسته بر سرنوشت و تصمیمات سیاسی کشور لبنان مسلط شود.

عربستان دیگر تحمل خسارت ها و شکست های خود در منطقه را ندارد

وی ادامه داد: یکی از دلایل بحران کنونی این است که عربستان دیگر تحمل خسارت ها و شکست های خود در منطقه را ندارد، لذا به عنوان واکنش به تجاوز علیه لبنان روی آورده است.

عضو ارشد حزب الله تجاوز عربستان سعودی علیه لبنان را با حوادث مأرب یمن و شکست بزرگ عربستان در یمن مرتبط دانست و افزود: عربستان می خواهد از طریق فشار بر لبنان، نگاه ها را از توجه به جنگ یمن برگرداند.

عربستان باید به خاطر اقدام ناشایست و غیر اخلاقی خود از لبنان عذرخواهی کند

شیخ قاسم تأکید کرد: عربستان تجاوز علیه لبنان را آغاز کرده و باید به خاطر این اقدام ناشایست و غیر اخلاقی از لبنان عذرخواهی کند. آنها بسیار اشتباه عمل می کنند؛ چراکه نمی توانند بازوی حزب الله و ملت لبنان را در هم شکنند. لبنان با عربستان مثل خودش برخورد می کند و اجازه نمی دهد عربستان در دولت لبنان دخالت کند. ما هرگز تسلیم نخواهیم شد و برای رضایت عربستان دست از کرامت خود بر نمی داریم.

وی تصریح کرد: اگر بگوییم عربستان کودکان و زنان یمن را به قتل می رساند، این تجاوز نیست، بلکه توصیف واقعیت است.

آمریکا در تمامی تلاش های خود نتوانست اهداف خود را در لبنان تحقق بخشد

معاون دبیرکل حزب الله در خصوص حوادث الطیونه اشاره کرد: آمریکا در تمامی تلاش های خود نتوانست اهداف خود را در لبنان تحقق بخشد و از تمام ابزار خود برای تحریک لبنان علیه حزب الله استفاده کرد، امّا موفق نشد.

وی با بیان اینکه کشتار الطیونه ساخته آمریکا و عربستان است که توسط "القوات اللبنانیه" انجام گرفت، گفت: حزب الله و جنبش امل به مصلحت لبنان آن را خنثی کردند.

شیخ قاسم در خصوص مرز های دریایی گفت: اگر دولت بگوید که دشمن صهیونیستی به منطقه مورد نزاع تجاوز می کند، ما به عنوان مقاومت به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

روابط حزب الله با سوریه عالی است

عضو ارشد حزب الله در بخش دیگر گفتگو، روابط حزب الله با سوریه و بشار اسد و ارتش سوریه را ممتاز و عالی توصیف کرد و  افزود: روابط حزب الله و سوریه با خون، مقاومت و آزاد سازی آمیخته شده است.

وی با بیان اینکه برخی از قدرت های سیاسی لبنان در جهت اجرای دستورات آمریکا و اسرائیل با روابط لبنان با سوریه مخالف هستند، بیان داشت: دولت کنونی برای برقراری بهترین روابط با سوریه آمادگی دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha