شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم معاون گفت: برخی پروژه ضربه زدن به مقاومت لبنان و در رأس آن حزب الله را دنبال می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: برخی پروژه ضربه زدن به مقاومت لبنان و در رأس آن حزب الله را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه سفارت آمریکا تلاش کرد از طریق سوء استفاده از جنبش ۱۷ اکتبر، اهداف خود را تحقق بخشد، افزود: نیرو های جامعه مدنی لبنان، دارای گرایش های سیاسی مختلفی است، لذا ما در برابر جوامع مدنی قرار داریم.

شیخ قاسم با اشاره به اینکه انتخابات در موعد مشخص آن برگزار می شود و هیچ دلیلی برای تأخیر آن وجود ندارد، گفت: سفارت آمریکا به این نتیجه رسیده که انتخابات آینده، هرگز به تغییر اوضاع موجود منجر نخواهد شد.

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: گروه دیگر در سفارت آمریکا نشست برگزار می کند و توصیه هایی را در جهت هدف قرار دادن مقاومت و تلاش برای از بین بردن سلاح آن، دریافت می کند.

وی با بیان اینکه حزب الله به دنبال پیروزی با اکثریت آراء نیست، بلکه آنچه مهم است حضور متوازن است تا بتوانیم تأثیر مطلوب را بگذاریم، افزود: مشخص است که عربستان سعودی کاملاً از حزب نیرو های لبنان حمایت می کند.

شیخ نعیم قاسم در خصوص موضوع ریاست جمهوری بیان داشت: ما تاکنون گزینه ای را برای ریاست جمهوری در نظر نگرفتیم. ما و جریان آزاد ملّی توافق کردیم که تفاهم بین ما باید باقی بماند و موفق شدیم بین جریان آزاد ملّی و جنبش امل آرامش برقرار کنیم.

ما مخالف عادی سازی روابط زمینی، دریایی و هوایی هستیم

معاون دبیرکل حزب الله در خصوص ترسیم مرزهای آبی گفت: ما مخالف عادی سازی روابط زمینی، دریایی و هوایی هستیم و تصمیم حقیقی در خصوص موضوع ترسیم مرز ها در هیئت وزیران انجام می گیرد و آنجا نظرمان را بیان می کنیم.

گفتگوی ایرانی- سعودی مثبت است

وی در بخش دیگر سخنان با بیان اینکه باید روابط با سوریه به حالت عادی برگردد و وقت آن رسیده که آوارگان سوری به کشورشان برگردند، گفت: گفتگوی ایرانی - سعودی مثبت است و ما به آن تشویق کرده و امیدواریم که ادامه داشته باشد.

شیخ قاسم در خصوص وعده سفیر آمریکا در رابطه با گاز و برق، گفت: آمریکا به بانک بین المللی اشاره کرده که به لبنان قرض ندهد تا برق را از اردن و گاز را از مصر وارد کند. اگر تمامی ملت لبنان به خاطر تحقق سیاست های آمریکا که همان منافع اسرائیل است، گرسنه بمانند، آمریکا مشکلی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha