پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ شیخ نعیم قاسم گفت: گزینه سیاسی ما این است که کشور آزاد بوده و به آمریکا وابسته نباشد. ما عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را نمی پذیریم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی گفت: حزب الله وارد نبرد انتخابات به عنوان نبرد توازن که بیانگر توازن سیاسی و تصویری که لبنان خواهان آن است، می شود.

وی افزود: ما به اکثریت و عدد اهمیت نمی دهیم، بلکه می خواهم قدرت متوازن در کشور باشم و تا حد امکان تلاش می کنیم تعداد نمایندگان خود و نمایندگان هم پیمانان را بالا ببریم؛ چرا که این مسئله کمک می کند که موضع گیری سیاسی خود را بیان کنیم.

شیخ قاسم تصریح کرد: گزینه سیاسی ما این است که کشور آزاد بوده و به آمریکا وابسته نباشد. ما عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را نمی پذیریم.

حزب الله هچنان بر اجرای انتخابات در موعد آن تأکید دارد

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: حزب الله هچنان بر اجرای انتخابات در موعد آن تأکید دارد؛ چراکه وضعیت داخلی کشور دیگر تحمل نا به سامانی بیشتر را ندارد و این انتخابات می تواند افق های جدیدی را در خصوص انجام اصلاحات به وجود آورد.

وی با بیان اینکه هیچ حزبی در لبنان مانند حزب الله، مسئولان آن در بیان موضع گیری سیاسی هماهنگ نیستند، افزود: شورای حزب الله در نهایت تعیین می کند که نامزد های مورد اعتماد چه کسانی هستند و انتخاب فرد مرتبط با شایستگی ها و خصوصیات شخص است.

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: ما با پروژه مواجه هستیم که ایادی آمریکا، کشور های عربی و غربی در آن حضور دارند و این پروژه بر اساس دورغ و تحریک تلاش می کند، خلاصه اینکه نبرد سختی است و ما باید وارد میدان شویم تا پیروز شویم.

هم پیمانان ما کسانی هستند که سرسپردگی را نمی پذیرند و به مقاومت ایمان دارند

معاون دبیرکل حزب الله در خصوص معیار های ائتلاف، گفت: هم پیمانان ما کسانی هستند که سرسپردگی را نمی پذیرند و به مقاومت ایمان دارند و ما بر اساس شعار حزب الله "حمایت می کنیم و می سازیم" عمل می کنیم.

وی با بیان اینکه پروژه حزب الله مشارکت با همگی و دولت وحدت ملّی است و هیچ پروژه ای مبنی بر تغییر نظام و امثال آن وجود ندارد، اشاره کرد: حزب الله یک ائتلاف گسترده ای تشکیل داده که اعضای آن بر گزینه سیاسی اتفاق نظر دارند. هم پیمانان به حزب الله و راستی رهبری آن ایمان دارند و اینکه تجربه حزب الله در فعالیت سیاسی و ائتلاف ها بی نظیر است.

شیخ قاسم با طرح سوالی مبنی بر اینکه کسانی که با سلاح مقاومت مخالفند، چگونه از لبنان در برابر دشمن اسرائیلی و تهدید های آن حمایت می کنند؟، تأکید کرد: طرفداران مقاومت به نفع لبنان و حفظ آن در برابر دشمنان رای خواهند داد.

وی از حامیان مقاومت خواست به گزینه تمسک به مقاومت رأی دهند؛چراکه این گزینه خطر ها را از لبنان دور می کند.

حزب الله یکی از ستون های اساسی سیاسی در لبنان است

عضو ارشد حزب الله با بیان اینکه هیئتی از این حزب با سفارت واتیکان در لبنان دیدار داشته، گفت: روابط با واتیکان طبیعی و بر اساس احترام متبادل است.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه حزب الله یکی از ستون های اساسی سیاسی در لبنان است، برای همکاری با هر گروه عربی یا بین المللی که به لبنان اهتمام می ورزد و علیه آن توطئه نمی کند، ابراز آمادگی کرد..

وی در پایان گفت: مشکلی که امضای توافق هسته ای با ایران را به تأخیر می اندازد، این است که طرف آمریکایی با خارج کردن سپاه پاسداران اسلامی از لیست تروریسم، مخالفت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha