جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسن عز الدین عضو فراکسیون مقاومت لبنان

حوزه/ حسن عزالدین گفت: سفر عبد الله بن زاید وزیر امور خارجه امارات به لبنان بیانگر اعتراف به نقش مهم و مستمر سوریه و جایگاه راهبردی آن در منطقه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن عزالدین عضو فراکسیون مقاومت لبنان گفت: سفر عبد الله بن زاید وزیر امور خارجه امارات به لبنان بیانگر اعتراف به نقش مهم و مستمر سوریه و جایگاه راهبردی آن در منطقه است.

سفر بن زیاد به سوریه، بیانگر شکست پروژه براندازی دولت سوریه است

وی در یک گفتگوی تلویزیونی سفر بن زاید به سوریه را اعلام شکست پروژه تجزیه سوریه که کشو رهای حاشیه خلیج فارس در آن مشارکت داشتند، دانست و افزود: این اقدام به معنی پیروزی سوریه است؛ چراکه آن پایداری کرد و باقی ماند و کشور ها و گروهک های تروریستی شکست خوردند.

ما با دیکته ها و سلطه گری ها مخالفیم

عزّالدین در خصوص بحران سعودی بار دیگر بر احترام به تمامی کشور ها و ملت های عربی و مخالفت با دیکته ها و سلطه گری در روند سیاسی داخلی و خارجی لبنان تأکید کرد و گفت: برای کرامت و حاکمیت کشور، بهترین جوانان جان خود را فدا کردند و ما نمی پذیریم که کشوری بیاید به لبنان اهانت کرده و دستورات مشخصی را برای آن دیکته کند.

شکست مأرب و حادثه الطیونه، دلیل بحران آفرینی عربستان علیه لبنان

عضو فراکسیون مقاومت دلیل بحران آفرینی عربستان سعودی علیه لبنان را در مرحله اول شکست عربستان در استان مأرب یمن که اهمیت راهبردی دارد، دانست و افزود: دلیل دیگر، شکست عربستان در حادثه الطیونه بود که با استفاده از حزب نیرو های لبنانی اقدام به کشتار مردم نمود.

وی در همین راستا اشاره کرد: عربستان هنگام استعفای شربل وهبه وزیر سابق نیز موضع گیری مثبتی نداشت و با موضع گیری منفی مانع تشکیل دولت سعد حریری شد و الان نیز به تشکیل دولت نجیب میقاتی رضایت نداشت؛ چراکه حزب الله در این دولت نماینده داشت.

مقاومت اسرائیل را از فکر کردن به ماجراجویی علیه لبنان بازداشت

حسن عزّالدین در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: مقاومت دشمن اسرائیلی را از فکر کردن به ماجراجویی علیه لبنان بازداشت و این به خاطر قدرت گرفتن مقاومت و افزایش قدرت موشکی آن است.

مقاومت آمادگی هرگونه رویارویی با دشمن را دارد

وی ادامه داد: مقاومت در هرگونه مقابله با دشمن اسرائیلی، تمامی امکانات و نیازمندی ها را در اختیار دارد و این باعث شده کسی که به مقاومت به عنوان تهدید راهبردی نگاه می کرد، امروز به عنوان یک تهدید وجودی نگاه کند.

عضو فراکسیون مقاومت با بیان اینکه یکی از مسائلی که دشمن را نگران می کند، جدّیت و مسئولیت پذیری در مقابله و راستی سخنان رهبری مقاومت است، افزود: دشمن این مسئله را در جنگ هایی که علیه مقاومت صورت داده، درک کرده است.

آینده پیروزی ها برای محور مقاومت است

عزّالدین آینده پیروزی ها را برای محور مقاومت دانست و گفت: میان محور مقاومت، هماهنگی، تکامل، همکاری، ارتباط و تبادل تجربه وجود دارد و امروز این محور تهدید حقیقی برای دشمن به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha