پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه موضع وزیر اطلاع رسانی لبنان را تایید می کند، گفت: خواسته های عربستان و کسانی که پشت آن هستند، به لبنان ختم نشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه موضع وزیر اطلاع رسانی لبنان را تایید می کند، گفت: خواسته های عربستان و کسانی که پشت آن هستند، به لبنان ختم نشد، منافع ملی به معنای فرمانبرداری از دیکته های خارجی نیست، عربستان به دنبال بهانه ای برای بحران آفرینی با لبنان است و بحران آفرینی با لبنان، بخشی از برنامه مبارزه با مقاومت است.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای این سخنرانی که به مناسبت روز شهید برگزار شد، گفت: حزب الله روز شهید را تعیین کرد تا روزی برای همه شهدا باشد، این سالگرد متعلق به همه شهداست، لذا هر خانواده شهیدی در حزب الله این روز را روز شهید خود می داند، شهدا جایگاه بسیار بلندمرتبه ای دارند، به آنها احترام می گذاریم و از آنها قدردانی می کنیم. این پایبندی ما به ایمان اسلامی و قرآنی و پیروی ما از پیامبران خدا است، شهدا برای ما ثروت روحی، معنوی و عاطفی بزرگی به شمار می روند.

وی افزود: همیشه وقتی افتخار دیدار با خانواده شهدا را داشتم شنیده ام که حاضرند سایر پسرها و جگرگوشه هایشان را برای حفظ مقاومت تقدیم کنند، خداوند این شهدا را تعلیم داده و در قلب آنها نور تابانده است، بنابراین آنها ثروتی فرهنگی هستند، ما امتی هستیم که قدر همه شهدا را در منطقه و در مناطق مختلف کشورمان و دنیا می دانیم و از انها و خانواده هایشان بخاطر هرآنچه تقدیم کردند سپاسگزاریم.

* پیروزی مقاومت بر پروژه های آمریکا در منطقه

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: وقتی از این شهدا سخن می گوییم، از دستاوردهای تاریخی سخن می گوییم، یکی از مهم ترین این دستاوردها، آزادسازی سرزمین و اسرا، حمایت و بازدارندگی است و این دستاوردها همچنان ادامه دارد، از دستاوردهای دیگر شهدا می توان به مقابله با پروژه تروریستی آمریکایی در منطقه اشاره کرد که بر آن پیروز شدیم، از دیگر دستاوردهای شهدا، جلوگیری از جنگ داخلی و سیطره کامل آمریکا بر لبنان است.

* ترس صهیونیست ها از ورود مقاومت به الجلیل

دبیرکل حزب الله لبنان یادآور شد: بعد از آنکه "اسرائیل" در زمان بهار عربی از بوجود آمدن محیط مناسب برای خود صحبت کرد، حال در نگرانی کامل به سر می برد، رزمایش رژیم صهیونیستی منعکس کننده فرضیه ترس از "ورود مقاومت به الجلیل" است، اگر مقاومت به شمال فلسطین و الجلیل وارد شود، پیامدهای ناگوار زیادی در انتظار رژیم اشغالگر خواهد بود، اسرائیلی ها از قدرت، صداقت، جایگاه والای مقاومت و اهمیت ذهن استراتژیک آن آگاه هستند، کسانی در لبنان هستند که از "ضعف" محور مقاومت صحبت می کنند، حال آنکه داده ها خلاف این مسئله را نشان می دهد، اسرائیل نگران موجودیت خود است و خشونت روز افزون آن علیه اسرا و فلسطینیان نشان دهنده نگرانی و وحشت آن – و نه قدرت آن- است.

* تلاش حزب الله برای برپایی دولت مرکزی

وی تصریح کرد: حزب الله در تلاش برای برپایی یک دولت مرکزی و عادل است که حاکمیت واقعی و استقلال حقیقی داشته باشد، ساده ترین تجلی دولت مستقل و آزاد، نپذیرفتن دیکته های خارجی است.

* واکنش عربستان به اظهارات جورج قرداحی بسیار اغراق آمیز است

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به ماجرای «جورج قرداحی» گفت: واکنش عربستان به اظهارات جورج قرداحی بسیار اغراق آمیز و بیجا است، چه بسیاری از مسئولین در جهان مانند آمریکا و دبیرکل سازمان ملل درخصوص جنگ عربستان علیه یمن صحبت کرده اند، اما عربستان هیچ حرکتی از خود نشان نداده است، دولت هایی بودند که به پیامبر اکرم (ص) اهانت نموده و مسئولین آنها نیز از این اقدام دفاع کردند، اما عربستان سفرای خود را از این دولت ها فرا نخواند، سران سوریه از سوی مسئولین و نمایندگان لبنانی مورد ناسزاگویی قرار می گیرند. اما در مسئله برق لبنان، سوریه بدون مطالبه عذرخواهی کنار لبنان ایستاد.

* عربستان به دنبال بهانه ای برای بحران آفرینی با لبنان است

وی با اشاره به اینکه موضع وزیر اطلاع رسانی لبنان را تایید می کند گفت: خواسته های عربستان و کسانی که پشت آن هستند، به لبنان ختم نشد، منافع ملی به معنای فرمانبرداری از دیکته های خارجی نیست، عربستان به دنبال بهانه ای برای بحران آفرینی با لبنان است و بحران آفرینی با لبنان، بخشی از برنامه مبارزه با مقاومت است.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مسئله عربستان با متحدان خود در لبنان این است که خواستار جنگ آنها با حزب الله است، چرا عربستان به متحدان خود هیچ کمکی ارائه نمی دهد؟ بحران بوجود آمده در لبنان ادامه جنگی است که از سال ۲۰۰۶ آغاز شد.

* حزب الله بر لبنان مسلط نیست

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: وزارت خارجه عربستان در بیانیه خود ادعا کرد که حزب الله بر دولت لبنان مسلط است. همه در لبنان می دانند که حزب الله بر دولت لبنان تحکمی ندارد، این مسئله را انکار نمی کنیم که حزب الله جهت موثری است و از بزرگ ترین احزاب لبنان از نظر سیاسی و پایگاه مردمی به شمار می رود، اما حزب الله بر کشور مسلط نیست.

وی افزود: در جریان انفجار بندر بیروت، شخصا ۵ بار سخنرانی کردم و مردم نیز به تظاهرات پناه بردند که تعدادی از انها هم به شهادت رسیدند. اما حزب الله بر لبنان مسلط نیست، آیا انتقال انرژی در مسافت ۲۵۰ کیلومتر به معنای تسلط حزب الله بر امور کشور است؟ بزرگ ترین دروغ این ادعا است که حزب الله بر امور لبنان سلطه دارد.

* تنها راه پایان دادن به تجاوز علیه یمن، لغو محاصره و توقف جنگ است

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تحولات یمن گفت: مسئله اصلی یمن مأرب و جنگ متجاوزانه علیه آن و پیامدهای آن است، پیامدهای نبرد مأرب در یمن و منطقه بسیار بزرگ خواهد بود و عربستان این را می داند، عربستان در مذاکرات خود با ایران به موضوع یمن نیز اشاره کرد، اما ایران به سعودی ها اعلام کرد که این مسئله مربوط به امور داخلی یمن است، پیروزی در یمن با ایمان، خرد، شجاعت و یاری خداوند حاصل شد، ملت یمن از نبوغ و ذکاوت بالایی برخوردارند.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: تنها راه پایان دادن به تجاوز علیه یمن، لغو محاصره و توقف جنگ است، همه را به صبر، آرامش و حفظ حاکمیت ملی لبنان دعوت می کنم، در موضوع خلده، از روز اول همه را به خویشتن داری دعوت کردیم، کسانی که برادران ما را در خلده کشتند، به سزای آن خواهند رسید.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حادثه الطیونه گفت: با برادران خود در جنبش امل توافق کردیم که خویشتن داری کنیم، آنچه درخصوص معامله میان پرونده های بندر بیروت و الطیونه گفته شده نادرست است، در جریان بندر بیروت و الطیونه به راه خود ادامه خواهیم داد که این، یک تعهد ایمانی، شرعی و انسانی ما است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha