جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شیخ نبیل قاووق نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله

حوزه/ شیخ نبیل قاووق تاکید کرد: عربستان سعودی، اسرائیل را حامی و هم پیماند خود می داند و اسرائیل هم عربستان را دشمن خود به حساب نمی آورد، بلکه آن را کشور دوست و هم سنگر خود می داند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله طی سخنانی تاکید کرد: عربستان سعودی، اسرائیل را حامی و هم پیماند خود می داند و اسرائیل عربستان را دشمن خود به حساب نمی آورد، بلکه آن را کشور دوست و در یک سنگر علیه دشمن و هدفی واحد می داند.

وی ادامه داد: نزدیکی و دوستی عربستان و اسرائیل، خطری راهبردی برای قدس، فلسطین، لبنان و سوریه است و این مسئله اسرائیل را به تجاوز بیشتر علیه ملت فلسطین و یهودی سازی قدس و نوار غزه و همچنین علیه لبنان، حاکمیت آن و منابع نفتی تشویق می کند و عربستان سعودی، اسرائیل را به جنگ علیه لبنان، سوریه و ایران تحریک می کند.

بن سلمان با سفر به آمریکا به اقدام ترامپ وجهه قانونی بخشید

عضو ارشد حزب الله تصریح کرد: سفر محمد بن سلمان به آمریکا و دیدار گرم با ترامپ به این معنی است که بن سلمان به اقدام ترامپ در تجاوز به قدس و امت اسلامی، اشغالگری و یهودی سازی قدس، وجهه قانونی داده است، اما خون شهدای فلسطین این نقاب دروغین و تمامی نقاب های عربستان سعودی را کنار زد و اکنون بن سلمان دیگر ترسی ندارد که شب و روز زمینه را برای انجام "قرار داد قرن" که هدفش حذف مسئله فلسطین است، تلاش کند.

سعودی ها سکوت ترامپ و کشور های بزرگ را خریده اند

وی اشاره کرد: سیاست های عربستان سعودی، خطری واقعی برای امنیت ملّی، امت عربی و اسلامی و تمامی بشریت دارد؛ چراکه می خواهد با خریدن سکوت ترامپ و کشور های بزرگ با اموال سعودی، بر جنایت های خود در یمن سرپوش بگذارد، اما ابداً نخواهد توانست انسان های شریف را بخرد.

شیخ قاووق ادامه داد: اموال سعودی این بار برای حمایت از مؤسسات رسمی و ارتش نیست بلکه برای فتنه انگیزی و تحریک لبنانی ها علیه است و عربستان سعودی از ده ها سال پیش برای هدف قرار دادن مقاومت هزینه می کند و جز شکست چیزی به دست نیاورده است.

مقاومت با آراء خود بر عربستان سعودی پیروز می شود

وی بیان داشت: عربستان سعودی که در سوریه، یمن و عراق شکست خورده است، می خواهد در انتخابات پارلمان آن را جبران کند، امّا نخواهد توانست شریف ترین انسان ها را با مال بخرد و در 6 ماه مه میلادی موعدی برای مقابله با توطئه، تحریک و هزینه های عربستان است که مقاومت را هدف قرار می دهد و از طریق انتخابات می خواهد مقاومت را تضعیف کند امّا آراء مقاومت پیروز خواهد شد.

شیخ قاووق در پایان گفت: در این مرحله که به موعد انتخابات نزدیک می شویم، تحریک و توهین به مقاومت افزایش یافته است و این به خاطر این است که برخی اشخاص بیچاره در نتیجه ضعف خود به تحریک روی می آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha