جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد رشاد

حوزه/ استاد رشاد با تأکید بر این که صهیونیست ها، آمریکایی ها و سعودی ها می گویند مشکل ما حزب الله است، در واکنش به گستاخی های ولیعهد سعودی، گفت: آقای جوان بی عقل، ناشی، سر به هوا و سر سپرده ای می گوید شاید مجبور شویم ۱۰ سال دیگر با ایران بجنگیم. اگر مردش هستید چرا الان نه؟!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای حوزه علمیه تهران، امروز در درس اخلاق که با حضور طلاب و روحانیون در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران برگزار شد، با بیان این که انقلاب اسلامی نقطه عطف اساسی در تاریخ جهان اسلام و منطقه به وجود آورد، گفت: در 12 فروردین مردم به انقلابی آری گفتند که منشأ تحولات بزرگی در منطقه شده و همچنان ادامه دارد و یک انقلاب متداوم و متکامل است. انقلاب اولیه و بسیطی که به دست امام راحل پایه گذاری شد امروزه بسیار گسترده، ژرف، متنوع، بالنده، پویا و زاینده است. در آن روز برای نخستین بار نظام اسلامی در جهان ثبت شد. این روز یک مناسبت عادی ملی نیست بلکه این روز فراملی است. این روز در ایران و جهان اسلام روز بسیار مهمی است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در عهد قحطی انقلاب و سیطره نظریه اصلاح و انقراض انقلاب ها به وجود آمد و امروزه عملاً در جهان جز انقلاب اسلامی انقلابی وجود ندارد. نقاط مختلفی از جهان نیز از مواهب این انقلاب بهره می برند. امروز تمام خاورمیانه درگیر انقلاب اسلامی است که باید آن را جدی گرفت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان اسلام رویش های مختلفی داشت که حزب الله یکی از نمونه های آن است. آن چه امروز در لبنان جریان دارد اتفاق عظیمی بوده و تنها یک جرقه ای از این مشعل نورانی انقلاب اسلامی است که عملاً جبهه مقابل کلیت اسرائیل و صهیونیست است. حزب الله در ظاهر یک سازمان، حزب، جریان فکری و جبهه چریکی است، ولی به قدری مقتدر است که در برابر اسرائیل ایستاده، در حالی که زمانی تمام ارتش های عربی نتوانستند در مقابل صهیونیست ها بایستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر این که صهیونیست ها، آمریکایی ها و سعودی ها می گویند مشکل ما حزب الله است، در واکنش به گستاخی های ولیعهد سعودی، عنوان داشت: آقای جوان بی عقل، ناشی، سر به هوای و سر سپرده ای می گوید شاید مجبور شویم 10 سال دیگر با ایران بجنگیم. اگر مردش هستید چرا الان نه؟! یمن شاخه ای از انقلاب اسلامی است که 4 سال است در برابر پیشرفته ترین سلاح های استکبار مقاومت می کند؛ سلاح های که استکبار به سعودی ها داده، ولی آن ها طرز استفاده از آن را نمی دانند به همین دلیل سر مردم می اندازند.

استاد رشاد اضافه کرد: با این وجود جبهه مقاومت یمن پیوسته رو به رشد است و سیستم فوق پیشرفته موشکی عربستان که آمریکا داده را می زند. یمن را نباید دست کم گرفت. کشوری که 4 سال زیر بمب و موشک بوده، اکنون تجربه کسب کرده و خود ریاض را مورد هدف قرار می دهد. خودشان نیز موشک تولید می کنند و کسی نمی تواند موشک و سلاح وارد کند. یمنی ها متحد شده اند و اکنون یک جوان زیر 40 سال در یمن چه می کند؟!

رئیس شورای حوزه علمیه تهران، حوادث قطر، بحرین و... را نیز از جرقه های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: روزی قطر در قبضه و تسلیم محض اسرائیل و آمریکا بود، ولی امروزه مطلق در برابر اسرائیل و سعودی ها ایستاده است. البته کشورهای عضو شورای همکاری خیال می کردند با دو روز تحریم کردن قطر را تسلیم می کنند، ولی اکنون کار به جایی رسیده که این کشور از دنیای عرب، اسرائیل و آمریکا جدا شده و به ایران پناه آورده است.

وی یادآور شد: در زمان حضور آمریکایی ها در عراق ما با بعثه کشورهای اسلامی دیدارهای مختلفی داشتیم. در دیدار با رئیس بعثه قطر در مکه که صحبت می کردیم او نگران بود که نکند من درباره آمریکا صحبت می کنم آمریکایی ها با خبر شوند و می گفت ما ناچاریم با آمریکا بسازیم با ایران کاری نداریم. ولی امروز شرایط به کلی تغییر کرده است.

استاد رشاد در ادامه سخنان خود به بیان انواع کذب پرداخت و یادآور شد: کذب نیز انواع و اقسام مختلفی دارد. برای نمونه عده ای به خود دروغ می گویند. گاهی فرد با خودش قول و قرارهای می گذارد که به فلان رتبه علمی، اخلاقی و... دست پیدا کند ولی به آن عمل نمی کند که از مصادیق کذب است. چنین افرادی تصمیم حقیقی نمی گیرند بلکه آرزوهایشان را بیان می کنند. چنین فردی با خودش نیز روراست نیست و سر خودش کلاه می گذارد. این یک آفت است به همین دلیل فرد باید گاهی با خودش خلوت کند تا ببیند آیا وعده دروغ داده یا خیر.

وی اضافه کرد: عده ای نیز به خدا دروغ می گویند یعنی وقتی در مشکلی گرفتار می شوند به خدا قول می دهند که دیگر فلان خطا و اشتباه را انجام ندهند ولی پس از حل مشکلشان دوباره کار خودشان را ادامه می دهند. این افراد چون توبه حقیقی نکرده به قول هایی که داده اند عمل نمی کنند. این افراد خیال می کنند به خدا دروغ می گویند ولی مگر خدا فریب این ها را می خورد؟!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تأکید بر این که فرد باید با خود، خدا و دیگران صادق باشد، اظهار داشت: در روایتی آمده فردی که با خودش صادق نیست، دارای نفاق است. صادق نبودن با خود یک آفتی است که به راحتی نیز نمی توان تشخیص داد، به همین دلیل فرد باید خودش را نیز تجزیه و تحلیل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha