جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمله به سوریه

حوزه/ امام جمعه بابلسر به جنایت آشکار آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمله به سوریه اشاره کرد و گفت: این تجاوز آشکار ناشی از شکست غربی ها در برابر جبهه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با تبریک مبعث نبی مکرم اسلام بر ضرورت بهره گیری از سیره نبوی در همه مراحل زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی، جاذبه کلام وحی و آموزه های  قرآن را مهم ترین عامل جذب مردم به پیامبر گرامی اسلام و فاصله گرفتن از آموزه های قرآنی و دینی  را دلیل گرفتاری دنیای اسلام دانست و افزود: با قرآن و پیروی از دستورات الهی، صفحه دل باید نورانی شده و یکپارچه رنگ نور و معنویت بگیرد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که متأسفانه امروز جامعه بشری به ویژه امت اسلام از سیره و روش پیامبر خوبی ها فاصله گرفته است، افزود: یکی از مهم ترین عامل بروز مشکلات جامعه اسلامی فاصله گرفتن از سیره نبوی است.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی برای گذر از بحرانی که در آن قرار دارد راهی جز حرکت در مسیر پیامبر ندارد، خاطرنشان کرد: سیره نبوی بهترین راه برای عبور از فرا زو نشیب های پیش روی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام قلی پور در ادامه با بیان این که امروز یکی از مهم ترین نیازهای جامعه اسلامی وحدت و همبستگی است، بیان داشت: ایجاد تفرقه و اختلاف مهم ترین راهبرد دشمنان در جوامع اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت آشکار آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمله به سوریه اشاره کرد و گفت: این تجاوز آشکار ناشی از شکست غربی ها در برابر جبهه مقاومت است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که بهانه‌جویی رئیس جمهور آمریکا برای مداخله در امور سوریه به خاطر شکست مفتضحانه مثلث شوم آمریکا، آل‌سعود و صهیونیست‌ها است، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند تلاش های آمریکا و همپیمانان آنها در منطقه هیچ سودی برای آنها نخواهد داشت.

وی با بیان این که تنها کشوری که در خط واقعی اسلام به ویژه در دفاع از فلسطین قرار دارد، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دفاع از فلسطین دفاع از اسلام و وحدت مسلمانان بوده و یک مسأله دینی است اگر در هر جای دنیا نیز مظلومی باشد جمهوری اسلامی ایران از آن مظلوم حمایت و دفاع خواهد کرد.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به مثلث شوم ریاض، تل‌آویو و واشنگتن بیان داشت: آمریکایی ها با دلارهای نفتی آل سعود همه تلاش خود را به کار گرفته تا امنیت رژیم غاصب صهیونیستی را در منطقه تضمین کند.

وی با بیان این که راهی که آمریکایی ها در منطقه دنبال می کنند نتیجه ای جزء شکست و رسوایی برای آنها در پی نخواهد داشت، تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرهای بی فایده در پی تشکیل یک امت واحده برای مقابله با هجمه های شوم دشمنان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha