دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 318027
۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱

توهین مشاور پادشاه بحرین به آیت الله شیخ عیسی قاسم نشان دهنده عمق چالشی است که حکومت به آن دچار شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن غریفی دبیر هیئت مرکزی شورای علمای بحرین، در واکنش به توهین مشاور پادشاه بحرین به رهبر شیعیان این کشور اظهار داشت: یادداشت های توهین آمیز مشاور پادشاه نسبت به آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم با ادبیاتی ناپسند نوشته شده که نشانگر سطح پایین اخلاقی نویسنده آن میباشد. چنین کاری نشان دهنده عمق چالشی است که حکومت به آن دچار شده و در برابر آن راهی جز خشونت و سرکوب و فحاشی نمی یابد.

وی افزود: ما تاکید میکنیم که این توهین های پیاپی از طریق رسانه های رسمی به هیچ وجه نمیتواند به مقام بلند رهبران و بزرگان ما دست یابد و هرگز نخواهد توانست ما را به درگیری های لفظی بی فایده بکشاند؛ چرا که ما خود را بزرگ تر از آن میدانیم که به چنین سطح پایین اخلاقی برسیم.

دبیر شورای علمای بحرین اظهار داشت: چنین اقدامات حقیرانه ای از سوی مقامات سیاسی رده بالا نشان دهنده نیاز کشور به اصلاحات سیاسی و اخلاقی فراگیر در مناصب مهم سیاسی است؛ چرا که این مقامات نمیتوانند در برابر گفتار صادقانه و رای مردم مقاومت کنند.

یادآور می شود نبيل الحمر، مشاور رسانه‌ای پادشاه بحرين طی اظهاراتی نسنجيده و غير مسئولانه در واكنش به خطبه جمعه روز 25 مردادماه آيت‌الله شيخ عيسی قاسم، كه در آن بيانيه وزارت خارجه بحرين درباره اوضاع مصر را مورد انتقاد قرار داده بود، وی را گستاخانه و «بی‌اصل و نسب» توصيف كرد! نبيل الحمر افزود: به عيسی قاسم اعلام می‌كنيم كه همانگونه كه مصر با تروريسم مبارزه می‌كند، بحرين نيز در برابر تروريسم مقاومت می‌كند، ما با تروريسم به شدت و قدرت مبارزه خواهيم كرد و هرگز در اين باره كوتاهی نمی‌كنيم.

آيت‌الله شيخ عيسی قاسم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اوضاع مصر و بيانيه وزارت خارجه بحرين درباره تحولات اين كشور، اين بيانيه را كه در آن دولت بحرين، مقامات مصری را به احترام به آزادی بيان و تظاهرات مسالمت‌آميز فراخوانده بود، خطاب به رژيم حاكم در بحرين گفت: مردم از شما می‌خواهند آنچه را كه به دولت مصر نصيحت كرده‌ايد، عملی كنيد، آيا می‌توانيد؟ آيت‌ا‌‌لله شيخ عيسی قاسم تأكيد كرد: چه زيباست نصيحتی كه در آن ناصح، مثالی زنده از اعمال درست خود ارائه دهد و قبل از نصيحت ديگران، خود به آن عمل كرده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha