جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ جمعیت العمل الاسلامی بحرین طی بیانیه ای اعلام کرد: وضعیت جسمی زندانی بحرینی عبدالجلیل السنکیس بعد از گذشت ۱۸۴ روز از اعتصاب غذا رو به وخامت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، به دلیل برخوردهای ظالمانه مأموران و افسران رژیم آل خلیفه در زندان جو بحرین با زندانیان سیاسی آنها برای احقاق حقوق خود چاره‌ای جز اعتصاب غذا ندارند.

یکی از این زندانیان "دکتر عبدالجلیل السنکیس" است. وی تحصیل کرده یک دانشگاه بحرینی و فعال در زمینه حقوق بشر و وبلاگ نویس تا سال ۲۰۱۱ بود که به گفته سازمان مزبور به دلیل شرکت در اعتراضات بازداشت شد.

وخامت حال زندانی بحرینی با ۱۸۴ روز اعتصاب غذا

او یکی از اعضای گروه "بحرین ۱۳ " است که شامل رهبران سیاسی است. آنان نیز به دلیل نقش داشتن در جنبش دمکراتیک در بحرین در سال ۲۰۱۱ بازداشت شدند. السنکیس به اتهام تلاش برای سرنگون کردن دولت به حبس ابد محکوم شده است.

جمعیت العمل الاسلامی بحرین طی بیانیه ای اعلام کرد: عبدالجلیل السنکیس ۱۸۴ روز است که در اعتراض به ضبط خودسرانه تحقیقاتش از سوی رژیم آل خلیفه دست به اعتصاب غذا زده و همچنان مسئولان زندان بحرین از باز پس دادن این تحقیقات که ۴ سال برای آنها زحمت کشیده، به خانواده ایشان ممانعت می‌کند. در همین راستا از همگان می‌خواهیم که با این زندانی مظلوم بحرینی اعلام همبستگی نمایند تا از این ظلم بزرگ رهایی یابد.

جمعیت العمل الاسلامی بحرین در بخشی دیگر از این بیانیه خواستار آزادی وی شد و تاکید نمود که عبدالجلیل السنکیس به دلیل ابتلاء به بیماری مزمنی که مدت‌ها است با آنها مواجه است، نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد.

همچنین این جمعیت اعلام کرد وضعیت سلامتی دکتر عبدالجلیل السنکیس رو به وخامت رفته و بایستی هر چه زود تر آزاد شود.

شایان ذکر است یک افسر زندان جو، پژوهش‌های به عمل آمده توسط السنکیس که چهار سال را صرف نوشتن آنها کرده بود، مصادره کرد و چند ماه است که در پس دادن آنها اهمال می‌کند. این افسر مسئول در زندان جو همچنین از اجرای خواسته‌های عبدالجلیل السنکیس مبنی بر انجام تماس‌های تلفنی و تأمین نیازهای فوری و ضروری سر باز زده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha