دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
منصور امامی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: در ده سال اخیر بیش از ۴۵ بار مسئله جمعیت در سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب مطرح شده است و اگر چاره‌ای عاجل برای آن اندیشیده نشود با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام منصور امامی، امروز در جلسه تبیین طرح نهضت پیشرفت بانوان و نظام مسائل جوانی جمعیت و راهکارهای پیشنهادی که در سالن عطایی استانداری آذربایجان‌غربی برگزار شد، با بیان اینکه حوزه بانوان یکی از که حوزه‌هایی است که علی رغم شعارهایی که داده می‌شود مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: وقتی جمعیت جهان از مرز ۵ میلیارد گذشت، دو سال بعد، آن روز را روز جمعیت نام گذاشتند و یکی از از نظریه پردازان که کشیش و ریاضی دان بود ادعا کرد که با این وضعیت رشد آمار انسان‌ها، در آینده با کمبود تغذیه مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۷۴ در آمریکا به عنوان یک کشور صنعتی که نیازمند مواد خام سایر کشورهاست، حساسیتی در مسئله جمعیت به وجود آمد که اگر جمعیت کشورهای کمتر توسعه یافته افزایش یابد آمریکا با مشکل مواد خام مواجه خواهد شد لذا به کیسینجر مأموریتی را سپردند که در مسئله جمعیت کشورها کمتر توسعه یافته، کار کنند تا در آینده آمریکا دچار بحران مواد خام نشود و لذا طرحی برای کاهش جمعیت در کشورهای جهان سوم و توسعه نیافته پیاده کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: آمریکایی‌ها بر همین اساس صندوق جمعیت سازمان ملل را راه اندازی کردند، و حتی در برخی کشورها دست به کشتار جمعیت زدند، در کشور پِرو بیش از ۵ هزار زن را به صورت اجباری عقیم کردند و در ایران کاهش جمعیت به بیشتر از حد متعارف رسید و همسر بیل گیتس در توییتی از آن به رکورد یاد کرد.

وی تصریح کرد: جمعیت از ۷ هزار سال تاکنون یکی از مؤلفه‌های قدرت بود و کشور چین که یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیاست و قبلاً اجازه بیش از یک فرزند را نمی‌داد امروز اجازه فرزند سوم را هم می‌دهد، چرا که این بحران را در ژاپن دیده است که می‌تواند کمر این کشور ثروتمند را بشکند.

حجت الاسلام امامی گفت: در ده سال اخیر بیش از ۴۵ بار مسئله جمعیت در سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب مطرح شده است و اگر چاره‌ای عاجل بر آن اندیشیده نشود با یک بحران جدی مواجه خواهیم شد و یکی از مؤلفه‌های قدرت را از دست خواهیم داد و سی سال آینده به یک کشور پیر تبدیل خواهیم شد و انبوهی از درآمدهای کشور به نگهداری کهن‌سالان اختصاص خواهد یافت.

وی در پایان بیان کرد: لازم است در تمام عرصه‌های سخت افزاری و نرم افزاری امکانات را برای تکثیر نسل به کار بگیریم و قوانین موجود را در این جهاد اجرا کنیم.

در ادامه این جلسه، مریم ناظمی با بیان اینکه مسئله جمعیت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشورهای جهان است و کشور ژاپن در این تله جمعیت گرفتار شده است، گفت: در اسلام اصل در افزایش جمعیت تقویت بنیان‌های خانواده است و ایران با وجود ۹ درصد کل ثروت جهان فقط یک درصد جمعیت جهان را دارد و لذا مسئله تکثیر نسل به هیچ وجه تهدید محسوب نمی‌شود.

مسئول قرارگاه جمعیت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در برخی استان‌ها برای هر زوج تعداد یک فرزند هم نمی‌رسد، ادامه داد: آمارهای سقط جنین در کشور بسیار دردناک است و سالانه صدها هزار انسان بیگناه به کام مرگ کشیده می‌شوند.

همچنین مریم گراوندی در ادامه نیز با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید گفتمان سازی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: رهبر انقلاب راه حل محاصره دشمن را تبیین عنوان می‌کنند و در این راستا پویش حرف آورد برای شکستن توطئه‌های دشمن، برای شناسایی زنان نخبه و دارای حرف و سخن جهت تبیین مسائل مربوط به بانوان از اوایل ماه رمضان ته کلید خورده است و یک تریبونی برای بانوان برای دغدغه‌ها و سخنانشان است

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هدف از پویش حرف آورد شناسایی بانوان صاحب سخن و صاحب است که در آینده برای آن‌ها دوره‌های لازم برگزار خواهد شد و آذربایجان‌غربی ۷۵۰ نفر شرکت کننده در این طرح دارد.

وی افزود: به دنبال این هستیم که افراد تبیین‌گر از دل مردم با پویش حرف آورد شناسایی کنیم و جامعه هدف را با مفهوم و محتوای پیشرفت آشنا کنند.

در ادامه این جلسه حاضرین راهکارهای عملی در این مسئله را بیان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha