سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جمعیت پیشرفت و عدالت محدودیت استانی ندارد

حوزه/امام جمعه دهدشت و مسئولین شهرستانی در سفر به دورق دشمن زیاری ضمن گفت‌وگو بدون واسطه و رودررو با مردم، مشکلات زیرساختی این روستا را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام علی وحدانی فر؛ امام جمعه شهر دهدشت و فرماندار کهگیلویه به همراه مسئولین شهرستانی و ادارات خدمات خدمات رسان برای پیگیری مشکلات روستای دورق از دهستان دشمن زیاری پای حرف مردم نشستند، گلایه و دردهای آن‌ها را شنیدند.

مسئولین شهرستانی در سفر به دورق دشمن زیاری ضمن گفتگو بدون واسطه و رودررو با مردم، مشکلات زیرساختی این روستا را بررسی کردند.

امام جمعه دهدشت علت حضور مسئولین شهرستانی در دومین سفر خود به روستای دورق در زیرنا از حوزه دهستان دشمن زیاری را، ادامه همان سفرهای متعدد نهاد نماز جمعه در طی یک سال و نیم اخیر عنوان کرد و گفت: در سفر قبلی با توجه به حضور یک تیم کارشناسی مشکلات این مناطق بررسی شده و بر حسب نیاز این بازدید انجام شد.

وحدانی فر بیان داشت: با توجه به ایجاد جاده پاتاوه_ دهدشت در این منطقه، جمعیت زیادی از عشایر مهاجر برای تولید، دامداری و دامپروری و ایجاد شغل به منطقه عشایری خودشان برگشتند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی مجوز برای ساخت‌وساز نمی‌داد گفت: در اینجا مصوب شد که منابع طبیعی مجوز ساخت مسکن را صادر کند و همچنین بنیاد مسکن تسهیلات مورد نیاز ساخت و سازشان را فراهم آورد.

وحدانی فر همچنین از اداره راهداری قول مساعد گرفت که جاده روستای شهید پاک نسب و شهید دارو دشمن زیاری را زیرسازی و آسفالت کند.

امام جمعه دهدشت، مهمترین مسئله و معضل این منطقه را اولویت داشتن برق دانست و گفت: فرماندار کهگیلویه با تفویض اختیار و برداشت پول از حساب مناطق محروم به مبلغ ۱٠٠ میلیارد ریال تحت عنوان پوشش روستاهای اقماری یا بدون دهیاری و با همکاری شرکت برق کهگیلویه مشکل این ۲ کیلومتر را حل خواهد کرد.

وحدانی فر، برداشته شدن این مشکلات را دارای چند حسن از جمله ایجاد اشتغال بیان کرد و گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری بحث تولید و اقتصاد مقاومتی دومین حسن آن خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و فراهم شدن شرایط روستاییان از شهرها برگردند تا مشکلات حاشیه نشینی در اطراف شهرها و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن در اطراف دهدشت و یاسوج برطرف شود.

در این سفر یک روزه، گروه خیریه جمعیت پیشرفت و عدالت خوزستان مسئولین شهرستان را همراهی کردند.

مهرداد کریمی قائم مقام این گروه خیریه و مشاور قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های نماینده مردم کهگیلویه و تاکید جدی دکتر قالیباف به مناطق محروم کهگیلویه سفر کردیم.

وی، رساندن به مردم آسیب دیده و نیازمند را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در جریان شیوع کرونا خسارت‌های گوناگونی به جامعه بشری وارد شد که یکی از این صدمات به اقتصاد و معیشت مردم به خصوص در مناطق محروم بود.

کریمی یاری گفت: قریب به ۱۰۰۰ بسته مواد غذایی، شامل؛ برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و حبوبات، لوازم بهداشتی، پوشاک، کفش و اسباب بازی برای کودکان بین افراد و مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه این بسته‌ها شامل ۱۳ قلم کالای اساسی و بهداشتی و هر بسته به ارزش ۵۵۰ هزار تومان است، ادامه داد: در مجموع نزدیک به ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار برای تهیه این بسته‌ها هزینه شده است که قراراست در شهرستان‌های لنده، دهدشت، دیشموک و مناطق روستایی محروم توزیع شود.

کریمی یاری با اشاره به شناسایی مناطق محروم و محرومیت زدایی این شهرستان بیان داشت: این گروه جهادی قصد دارد بحث زیر سازی و تجهیزات مدارس را بزودی حل کند.

وی در پایان تصریح کرد: جمعیت پیشرفت و عدالت، محدودیت استانی ندارد و تمامی دبیران شهرهای حوزه استحفاظی استان خوزستان باید در کنار هم برای آبادی ایران اسلامی در دیگر استان‌های همجوار با دبیران جمعیت پیشرفت و عدالت فعالیت‌های بسزایی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha