پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور گفت: حوزه انقلابی اگر قرار است نبض تحولات آینده را به دست گیرد چاره‌ای ندارد جز اینکه در فهم مسائل دقت کافی را به خرج دهد؛ امروز مسائلی که در عرصه اجتماعی حوزه‌های علمیه باید به آنها پاسخ دهند مشخص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران امروز در دوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، که در قم برگزار شد، گفت: حوزه علمیه خواهران ولید انقلاب است و یکی از فرصت‌هایی می‌باشد که حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری بر آن تأکید فرموده و این ظرفیت را برای ارتقا و رشد معنویت در جامعه تأسیس و حمایت کردند.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران با بیش از ۶۰ هزار طلبه فارغ التحصیل و به همین تعداد طلبه مشغول به علم آموزی در حال فعالیت است.

خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران توانسته است بخش زیادی از نیروهای خود را از داخل خودش تأمین نماید و تاکنون حدود ۴۰۰۰ استاد خواهر را تربیت نموده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، تلاشی را که در مجموعه حوزه علمیه خواهران انجام گرفته معطوف به حل مسائل زنان و خانواده دانست و گفت: برای حل اینگونه مسائل بهترین گروهی که می‌تواند بدون هر حاشیه‌ای ورود داشته باشد بدون شک خود زنان می‌باشند.

وی تصریح کرد: خداوند به اندیشه نورانی حضرت امام خمینی رحمة الله علیه این عنایت را داشتند که ایشان به نقاط و بخش‌های مختلف توجه ویژه نمایند که یکی از آنها جامعه زنان بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران بازوی یاری رسان حوزه انقلابی است افزود: به نظر می‌رسد امروز بخش مربوط به تأثیرگذاری اجتماعی برای جریان‌های برانداز نظام مورد توجه ویژه است؛ یکی از جاهایی که آنان تأکید دارند مسائل مربوط به زنان و مسائل خانواده می‌باشد.

وی، بیان داشت: حوزه انقلابی اگر قرار است نبض تحولات آینده را به دست گیرد چاره‌ای ندارد جز اینکه در فهم مسائل دقت کافی را به خرج دهد؛ امروز مسائلی که در عرصه اجتماعی حوزه‌های علمیه باید به آنها پاسخ دهند مشخص است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: در ایران ۱۴۰۰ نرخ رشد جمعیت به ۳/۱ و شاید کمتر تنزل پیدا کرده است؛ باید دید حوزه برای پاسخ به این مسئله و مدیریت رشد جمعیت چه تدبیری می‌کند.

وی، اظهار کرد: در حال حاضر در جهان مسئله تقلیل جمعیت به عنوان مسئله و متغیری بزرگ و مهم مطرح است؛ راه‌های نامناسبی نیز در دنیا برای جلوگیری از رشد جمعیت ارائه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر لزوم رشد جمعیت در کشور عنوان داشت: جوانان ما به دلیل گرایش به عرصه‌هایی همچون تحصیل و اشتغال از ازدواج و فرزند آوری اجتناب می‌نمایند؛ حوزه انقلابی، حوزه بن بست شکن و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برای این مسئله راه حل مناسب را پیدا کند. باید نظام آموزشی حوزه متناسب با نیازها و مسائل معاصر تدبیر شود.

وی در پایان اظهار کرد: در حوزه علمیه خواهران تلاش‌هایی شده است که با تمرکز بر توسعه پژوهش‌ها بتوانیم سطوح عالی ۳ و ۴ گسترش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha