جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرهنگ

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: برای تبیین و تشریح اهداف بیانیه گام دوم انقلاب به معرفت زایی نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در شورای فرهنگ عمومی استان لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت خلق شکوه و عظمت برای اسلام و مسلمانان بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب به اسلام و مسلمانان عظمت داد، به طوری که مسلمانان احکام قرآن را بر سر دست گرفته و اجرا کردند، ادامه داد: انقلاب شکوه و عظمت ایران بود زیرا حاکمیت آن در دست استکبار جهانی بود و در نهایت انقلاب اسلامی عظمت مسلمانان جهان را در پی داشت.

امام جمعه خرم آباد گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران را از سال ۵۷ تاکنون از معادلات جهانی حذف کنیم تصور آنچه اتفاق می‌افتاد و مسلمانان گرفتار آن می‌شدند، سخت است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه بانوان و همسران شهدا به حضرت ام‌البنین (علیها السلام) اقتدا کردند و امروز همه ما باید وظیفه خود را در قبال خانواده شهدا انجام دهیم، افزود: هر محله، مسجد، نهاد و اداره‌ای باید در راستای تکریم شهدا و خانواده‌های معزز آنان قدم بردارد.

وی با بیان اینکه در باب شورای فرهنگ عمومی باید اصول و شاخصه‌های این مبحث در رفتار و کردار ما نمود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب نیاز به معرفت‌افزایی داریم و باید این بیانیه را به یک باور التزام آور و سپس رفتار تبدیل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطر نشان کرد: اگر در ادارات بیانیه گام دوم انقلاب به یک باور و از باور به رفتار تبدیل شود حال مردم ما بهتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان گفت: ۴۳ سال از انقلاب می‌گذرد و در خصوص موضوعات شورای فرهنگ عمومی، تحقیقات و پژوهش‌های علمی انجام شده و کمیته‌ها باید پایان‌نامه‌هایی که گرد و خاک می‌خوردند را احصا نموده و از داده‌های آن برای اشاعه فرهنگ عمومی در جامعه استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha