جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: مادران و همسران شهدا امروز بعد از ۱۴۰۰ سال بار دیگر کربلا را معنا کردند و فرزندان خود را به جبهه‌ها فرستادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، امروز در نشستی با موضوع جهاد تبیین در مسجد قمر بنی‌هاشم چغادک با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین (ع) اظهار داشت: پرچمدار جهاد تبیین زنان اهل بیت (ع) بودند و وقتی به تاریخ اهل بیت نگاه می‌کنیم می‌بینیم عمده رسالت ائمه ما تبیین دین بوده اما پس از اینکه واقعه‌ای اتفاق می‌افتاده جهاد تبیین عمدتاً به واسطه زنان صورت می‌گرفته است همچون اینکه حضرت زهرا در زمان حضرت علی (ع) این کار را کرد.

امام جمعه چغادک ادامه داد: اهل بیت (ع) از همه فرصت‌ها استفاده می‌کردند تا مردم را روشن کنند، همچون حضرت فاطمه (س) خطبه فدکیه را در زمانی که همه اصحاب بودند، خواند؛ خطبه‌ای که پر از معارف دینی اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) پرچم‌دارا جهاد تبیین بود، گفت: اسلام ناب توسط حضرت زهرا (س) و ائمه (ع) به ما منتقل شد و با خون شیعه رنگین گشت تا امروز این چنین به دست ما رسیده است.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: امروز قدرت شیعه به اندازه‌ای است که جهان روی آن حساب می‌کند و این به برکت خون مطهر شهداست و به ویژه شهدای مدافع حرم که به سوریه و عراق رفتند؛ باید قدردان خون مطهر شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا حماسه کربلا را برای انسان معاصر معنا کردند، بیان داشت: مادران و همسران شهدا امروز بعد از ۱۴۰۰ سال بار دیگر کربلا را معنا کردند و فرزندان خود را به جبهه‌ها فرستادند.

حجت الاسلام خدری، حضرت زینب (س) را دیگر پرچمدار جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: بعد از حضرت زهرا (س) در بین زنان حضرت زینب (س) پرچمدار جهاد تبیین است. بعد از واقعه کربلا بنی‌امیه قصد تحریف وقایع را داشت، اما حضرت زینب (س) پرچم تبیین را برداشت و در برابر یزید ملعون خطبه خواند.

امام جمعه چغادک اظهار کرد: اگر زینب (س) در برابر بنی‌امیه قرار نمی‌گرفت مکتب عاشورا و مکتب سید الشهدا (ع) برای همیشه از بین می‌رفت.

وی با اشاره به نقش مهم حضرت ام‌البنین (ع) در تاریخ گفت: ایشان بعد از حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) پرچمدار جهاد تبیین بود و با نوحه سرایی خود این جهاد را انجام می‌داد و با مطالب و اشعار خود مردم را آگاه می‌کرد. امروز هم جهاد تبیین وظیفه ما است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha