سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ دیدار هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه، گفت: نگاه من این است که استاد حوزه باید از جهات مختلف اعم از منزلت، معیشت و جایگاه اجتماعی در شرایط مطلوبی باشد تا در عرصه تربیت طلبه‌های خود موفق گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت ام البنین سلام الله علیها، گفت: از منظر سنت تاریخی حوزه و از منظر تعلیم و تربیت این استاد است که حرف اول را در عرصه تربیت می‌زند.

وی افزود: اگر استاد درست باشد و دارای معنویت، آنگاه است که شاگرد نیز به درستی بار می‌آید و تربیت او ثمربخش خواهد بود.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: نگاه من این است که استاد حوزه باید از جهات مختلف اعم از منزلت، معیشت و جایگاه اجتماعی در شرایط مطلوبی باشد تا در عرصه تربیت طلبه‌های خود موفق گردد.

وی معیشت در شأن اساتید حوزه را همسطح اقشار متوسط جامعه لازم دانست و گفت: باید برای این موضوع تدبیر شود؛ تلاش‌هایی در این زمینه انجام پذیرفته و ادامه خواهد یافت.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: امروز حوزه دارای برنامه‌های راهبردی و طراحی‌های اساسی است؛ و برغم شرایط این سال‌ها و سخت‌ترین شرایط اقتصادی حوزه محورهای زیادی در مرحله اقدام و اجرا قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی راهبردی کلان حوزه افزود: این سرمایه‌ای است که حوزه امروز از آن برخوردار می‌باشد و البته قابل نقد است.

وی گفت: در اولین برنامه ۵ ساله حوزه ۱۰۰ برنامه تحولی طراحی شده است؛ در سال‌های اخیر بحمدالله علی رغم مشکلات اقتصادی شدید و شرایط سخت کرونایی موفق شده ایم پایه‌های مهمی را برای فعالیت‌های حوزه بناگذاری کنیم.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: کار ویژه‌های مختلف روحانیت در فهرست مفصلی تهیه و تنظیم شده است؛ حوزه در حال ریل گذاری‌های فعالیت برای آینده طلاب است و برخی از محورهای مهم آن در زمینه علمی و فرهنگی و قضائی به نتایج علمی مهمی انجامیده است.

وی در این نشست به عناوین ده طرح مهم دیگر نیز اشاره کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: از مجمع عمومی جامعه مدرسین درخواست دارم برنامه‌های مشترک این مجمع با حوزه‌های علمیه را طراحی و تنظیم نمایند تا در قالب تفاهم نامه‌ای به مرحله اجرا برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    آره کاملا مشخصه