پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فقه معاصر

حوزه/ دفتر فقه معاصر، توضیحاتی در خصوص دروس تمهیدی فقه معاصر و محدوده کتاب ها ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دفتر فقه معاصر، توضیحاتی در خصوص دروس تمهیدی فقه معاصر و محدوده کتاب‌ها ارائه کرده است که به این شرح است:

دانلود محدوده دروس تمهیدی فقه معاصر در هر نیمسال

توضیحات دروس تمهیدی فقه معاصر (فقه معاصر ۱ تا ۸):

۱ با عنایت به اینکه بزرگان و اساتید حوزه‌های علمیه همواره در مسائل معاصر ورود علمی بر اساس فقه جواهری داشته‌اند، و برای آن‌که فضلای حوزوی با متون اجتهادی معاصر اساتید حوزه آشنا شوند در مرحله اول ۱۹ کتاب در ۶ موضوع برای تدریس معرفی شدند.

۲ این کتب متن محور می‌باشند و محدوده آن‌ها در فایل پی‌دی‌اف فوق معرفی شده‌اند

۳ اساتیدی که مجاز به تدریس پایه ۹ و ۱۰ و درس خارج هستند می‌توانند این دروس را انتخاب و طلاب همان سطوح فوق و دروس خارج می‌تواند در نجاح درس استاد مورد نظر خود را انتخاب نمایند

۴ دروس فوق برای تسهیل در ثبت نام در بین دروس فقه پایه ۹ تعریف شده‌اند که در سامانه اساتید قابل رؤیت و انتخاب می‌باشند.

۵ بسته حمایتی و مزایای دروس تمهیدی فقه معاصر به صورت آزمایشی به شرح زیر به تصویب رسیده است:

۱) در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ طلاب پایه ۹ و ۱۰ که در یک درس تمهیدی فقه معاصر شرکت کرده و در امتحان دو نیمسال آن قبول شوند، ۱/۵ نمره تشویقی به نمره امتحان کتبی مکاسب و ۱/۵ نمره تشویقی به نمره امتحان شفاهی مکاسب ایشان اضافه خواهد گشت.

تبصره: نمره تشویقی کتبی مکاسب به اختیار طلاب می‌تواند به هر یک از نمرات امتحان کتبی مکاسب ایشان اضافه گردد به شرط آنکه در آن امتحان حداقل نمره ۱۲ را کسب کرده باشند.
۲) در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ طلاب دروس خارج که در دروس تمهیدی فقه معاصر شرکت کرده و در امتحان دو نیمسال آن قبول شوند، ۲ نمره تشویقی به یک مصاحبه درس خارج فقه ایشان اضافه می‌گردد.

تبصره: نمره تشویقی مصاحبه خارج فقه به اختیار طلاب می‌تواند به هر یک از نمرات مصاحبه خارج فقه ایشان اضافه گردد به شرط آنکه در آن مصاحبه حداقل نمره ۱۲ را کسب کرده باشند.
۳) اساتید دروس تمهیدی فقه معاصر تمام مزایای اساتید سطوح عالی من جمله سنوات تدریسی و معیشتی را دارا می‌باشند.

۴) تمامی امتیازات دروس تمهیدی فقه معاصر فقط مختص به طلابی است که یک درس تمهیدی را در درس شرکت داشته و در امتحان کتبی آن حداقل نمره ۱۲ را کسب نموده‌اند.
۵) هر یک از دروس تمهیدی فقه معاصر باید حداقل در هر نیم‌سال ۶۰ جلسه تشکیل گردد.
۶) نیم‌سال اول این دروس از همین حالا آغاز می‌گردد و نیم سال دوم هر درس سال آینده می‌تواند برگزار گردد. امتحانات این نیمسال در پایان خردادماه هم‌زمان با سایر امتحانات حوزه برگزار می‌گردد.
۷) برای شرکت در نیم‌سال دوم هر درس باید محدوده نیم‌سال اول خوانده شود.

۶ فقه معاصر ۱ تا ۸ بر هم مترتب نیستند و هر استاد بنابر علاقه و توانایی خود می‌تواند یکی از این دروس را تدریس نماید. اما هر درسی که انتخاب می‌شود اول باید محدوده نیم‌سال اول و سپس محدوده نیم‌سال دوم آن تدریس شود.

۷ کتب مصوب اعلامی، در گام اول این طرح بزرگ انتخاب شده‌اند و در صورت استقبال اساتید و طلاب محترم، در سال‌های آینده این کتب قابل افزایش می‌باشد.

خاطرنشان می‌شود: ثبت‌نام «دروس تمهیدی فقه معاصر» در سامانه آموزش حوزه (نجاح) در ۶ موضوع و ۱۹ جلد کتاب آغاز شده و تا ۴ بهمن ۱۴۰۰ ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha