جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گردهمایی استانی ائمه جمعه خوزستان

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خصوص مطالبه جدّی رهبر معظم انقلاب پیرامون نخبه‌پروری، گفت: معظم له به ائمه جمعه فرمان دادند که برورید و نخبه پروری کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در گردهمایی استانی ائمه جمعه استان با اشاره به آیات «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ ﴿۷۷﴾ فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ ﴿۷۸﴾ لَا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ ﴿۷۹﴾ سوره واقعه، اظهار داشت: راه دستیابی به مراحل عالیه قرآن کریم فقط یک مسیر است و آن طهارت قلب و باطن انسان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در آیه فوق مرجع ضمیر لَا یَمَسُّهُ کجاست؟ ادامه داد: مقصود از این مسح آیا مسح ظاهری یا قلبی است؟ اگر ضمیر به قرآن برگشت همان حکم فقهی است، ولی اگر این ضمیر به کتاب مکنون برگشت به قرینه «اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرًا» بر می‌گردد که مقصود طهارت باطن است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) «القلبُ حَرَمُ اللّه، فلا تُسْکِنْ حَرَمَ اللّه غَیرَ اللّه»، افزود: تنها قلب است که می‌تواند ظرف وجود خداوند متعال قرار گیرد اما مشروط به اینکه انسان قلب خود را تطهیر کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در تمام مراحل قرآن کریم حضور دارند، خاطرنشان کرد: هر مقامی که برای قرآن کریم اثبات شد، همان مقام بدون هیچ کم و کاستی برای اهل بیت (ع) ترسیم می‌شود و تمام تلاش ما باید این باشد که مرکز را حفظ کنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه قلب و ظرف انسان یا جایگاه خداوند متعال است یا جایگاه شیطان، گفت: شیطان تمام سرمایه خود را از دست داده و چنین کسی تلاش می‌کند که سرمایه انسان را از او بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد: انسان باید تلاش کند که قلب خود را تطهیر کند آن هم طهارت واقعی و هیچ مسیری غیر مسیر قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وجود ندارد. نکند شیطان کارگردان مرکز فرماندهی انسان بشود و انسان نیز هنرپیشه او.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در ادامه به موضوعاتی از جمله بارندگی‌های سال ۹۸ و سال گذشته، آسیب‌ها، برخی سو تدبیرها و در رأس آن خیرات و برکات ناشی از این بارندگی اشاره کرد.

وی در خصوص مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب پیرامون نخبه‌پروری، خاطرنشان کرد: معظم‌له به ائمه جمعه فرمان دادند که بروید و نخبه پروری کنید، اما نخبه پروری با کادر پروری فرق دارد لذا این کار در سطح خوزستان در دستور کار قرار گرفت و بر روی آن مشغول کار هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان از پیگیری مسائل و دغدغه‌های مردم با حضور مسئولان عالی استان از جمله استاندار، فرمانده سپاه و مدیران استانی مرتبط با درخواست‌ها به صورت شهر به شهر و چهره به چهره خبر داد.

امام جمعه اهواز به برخی برنامه‌های پیش‌رو از جمله آزادی برخی زندانیان، توزیع وسایل و لباس‌های ورزشی، آماده سازی مکان‌های ورزشی، اقدامات فرهنگی و تبلیغی در سطح استان و دیگر نقاط هدف با پیگیری‌های انجام شده و پای کار آمدن مسئولان اشاره کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha