سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: هنگامی از امام صادق سوال کردند که هم مریم مقدس سیدة نساء العالمین بود و هم فاطمه زهرا(س) سیدة نساء العالمین است، حضرت فرمود حضرت زهرا(س) سیدة نسا ءالعالمین من الاولین و الآخرین است، اما مریم مقدس سیدة نساء العالمین در عصر خودش بود، این یعنی اینکه اسوه بودن حضرت زهرا من الاولین و الآخرین است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در همایش ملی «مادران فاطمی» همراه با تلبس جمعی از طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، با اشاره به اینکه، مادر در فرهنگ اسلام یک کلمه مقدس است، اظهار کرد: در فرهنگ اسلام «زن» به عنوان یک مفهوم ارزشمند انسانی در مسیر کمال به سمت پر شدن ظرفیت‌های الهی در کنار مرد قرار گرفته است.

وی در ادامه با تصریح بر اینکه خداوند متعال در سوره کوثر هنگامی خطاب به پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید ما به تو کوثر عطا کردیم، و این خیر کثیر اگرچه مصادیق فراوانی می‌تواند داشته باشد، اما آنچه مفسران در آن اختلاف نظر ندارند، وجود حضرت زهرا (س) است.

عضو جامعه روحانیت شیراز زهرای مرضیه (س) را کوثر و خیر کثیر دانست و اضافه کرد: جلوه‌های خیر کثیر بودن حضرت زهرا متعدد است، اما آنچه در اینجا حائز اهمیت است، اسوه بودن حضرت زهرا (س) است، هنگامی وجود مبارکه حضرت ولی عصر (عج) در خصوص حضرت اینچنین نکاتی را می‌فرماید یعنی جایگاه کمال بخشی حضرت زهرا (س) بی‌بدیل است که برای امام معصوم او تبدیل به یک اسوه و الگو شده است.

عضو شورای حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: هنگامی از امام صادق سوال کردند که هم مریم مقدس(س) سیده نساء العالمین بود و هم فاطمه زهرا (س) سیدة نساء العالمین است، حضرت فرمود حضرت زهرا (س) سیدة نساء ءالعالمین من الاولین و الآخرین است، اما مریم مقدس سیدة نساء العالمین در عصر خودش بود، این یعنی اینکه اسوه بودن حضرت زهرا من الاولین و الآخرین است.

وی با تاکید بر اینکه اگر جلوه‌های کوثر بودن حضرت زهرا را بشناسیم بهتر می‌توانیم آن حضرت را اسوه خود قرار دهیم، عنوان کرد: یکی از جلوه‌های خیر کثیر بودن، کیفیت دفاع آن حضرت از ولایت بود که اگر قیام حضرت زهرا و انقلاب حضرت زهرا از دفاع از امیرالمومنین نبود شاید همان وقت حضرت علی را به شهادت می‌رساندند و اثری از اسلام راستین نبود.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین استوار، دفاع به وقت از دین و از ولی خدا یکی از جلوه‌های خیر کثیر است، حضرت زهرا (س) وجودی مؤثر و ارزشمند دارند که برکت وجودی او تا گستره قیامت خود را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha