پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 1004402
۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۹
حجت الاسلام برهان قلعه بالایی معاون پژوهش حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مطرح شدن کلیدواژه « جهاد تبیین»، زنگ خطر را در جامعه اسلامی به صدا در آورد که دشمن می خواهد با القاء شبهات، نا آگاهی مردم، تدلیس و حقه بازی مجازی، امید و راه درست را از جامعه گرفته و به جای آن بذر یأس و نا امیدی را بکارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام برهان قلعه بالایی در یادداشتی آورده است:


بِسْمِ ٱ للَّهِ ٱ لرَّحْمَنِ ٱ لرَّحِیمِ

قال الصادق (علیه السلام):

«عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا، و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ»

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در تازه‌ترین سخنرانی خود که مشحون از حکمت و عقلانیت بود، کلیدواژه جدیدی را برای هدایت و راهنمایی آحاد جامعه مطرح کردند که انصافاً بسیار زیبا و بحق و همچون همیشه به موقع می‌باشد.

در طول بیش از ۴ دهه که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی گذشته است، هر بار که رهبر عزیز و خردمند نقشه‌های جدید دشمن را می‌بیند، برای خنثی نمودن آنها کلید واژه‌ای را مطرح می‌کنند.

کلید واژه ایشان برای مقابله با دشمن این است «جهاد تبیین»، جهاد به معنای نهایت تلاش و کوشش انسان در عرصه‌های مختلف و تبیین به معنای وضوح و روشن کردن حقیقت آن جایی که دشمن به صورت عمد و یا ناآگاه آن را می‌پوشاند.

با توجه به روایت فوق از وجود امام ناطق شیعه حضرت امام صادق (علیه السلام)، عالمان دانشمندان، نخبگان، فرزانگان، مرزداران هستند، اما نه مرزهای جغرافیایی، بلکه مرزداران اندیشه بوده، در جایی که ابلیس و عفریته های او سعی در خروج عوام جامعه از طریق حق به سوی ارتداد اجتماعی و بازگشت به دوران ضلالت و جاهلیت را داشته باشند.

آنان که حق را به طور عمد می‌پوشانند و زشت زیبا و زیبا را زشت جلوه می‌دهند، ابلیس از خصوصیات عجیبی برخوردار است، آشکار نمی‌شود و خود را در راهروهای کثیف ضلالت و گمراهی پنهان می‌کند و از طریق دمیدن در شیپورهای مسموم و روح و جان جامعه تأثیراتی می‌گذارد، کار ابلیس همین است، پوشاندن حق و حقیقت در مقابل در جبهه الله، باید ابرهای تیره را کنار زد و حقیقت را آشکار نمود.

کلید واژه حضرت آقا (مدظله‌العالی) دلالت بر این دارد که زنگ خطر در جامعه اسلامی به صدا در آمد. دشمن می‌خواهد با القا شبهات، ناآگاهی مردم، تدلیس و حقه بازی مجازی، امید و راه درست را از جامعه گرفته و به جای آن بذر یأس و ناامیدی را بکارد.

تا زمانی که خود فروختگان داخلی مطیع شیاطین خارجی بودند، نیازی به «جهاد تبیین» نبود، با روی کار آمدن دولت انقلابی و عناصر متعهد، باز هم شیوه‌های مسموم از لابه لای روزنامه‌های زرد و جادوی هزار توی رسانه و فضای مجازی بیرون آمده تا دستاوردهای مهم انقلاب و بچه‌های انقلاب را یا کم رنگ جلوه دهد یا اصلاً جلوه ندهد، یا آنها را معایب بداند.

بر نخبگان جامعه مخصوصاً قشر فرهیخته روحانی واجب است، به این ندای مقام عظمای ولایت، لبیک کبری گفته و تمام همت خود را مصروف تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ولایت نمایند که اگر عمار گونه در میان میدان نباشیم، حتی اگر علی عَلَم جامعه را را به دوش بگیرد، باید سر در چاه بگذارد.

امید است با همت عالی این بزرگان، همچون همیشه با سر بلندی از این جهاد بزرگ هم سر بلند بیرون بیاییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha