شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوره بهیاری جهادی اساتید و طلاب بسیجی حوزه تهران

حوزه/آیین افتتاح دوره آموزشی مراقبین سلامت، ویژه اساتید و طلاب بسیجی حوزه علمیه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، دوره بهیاری جهادی (مراقبین سلامت) به همت بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران و همکاری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران، با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

امام جمعه موقت تهران در سخنانی این عمل شایسته را مصداق آیه «وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا» دانست و افزود: فعالیت جهادی طلاب و اساتید در زمان فراگیری ویروس منحوس کرونا در بیمارستان‌ها و نجات گرفتاران جامعه، مصداق کامل این آیه شریفه است و فردای قیامت در نامه اعمال شما ثواب نجات ۶ میلیارد انسان مظلوم مشاهده می‌شود که نتیجه زحمات ایثارگونه طلاب و اساتید می‌باشد.

رئیس بسیج اساتید حوزه علمیه استان تهران بیان کرد: کار طلبه فقط درس خواندن نیست. بزرگان زیادی بودند که غیر از درس کارهای مفید دیگری انجام می‌دادند، بوعلی سینا، شیخ بهایی و دیگران، هرکدام کارهای خوبی انجام می‌دادند. طبابت می‌کردند، کارهای عمرانی و دیگر کارهای مورد نیاز جامعه بشری را برعهده داشتند و به نوعی کارگشا بوده و دردی یا مشکلی را از مردم باز می‌کردند.

حجت الاسلام مجید بیک‌زاده، معاون سازمان بسیج اساتید و نخبگان استان تهران هم با ارائه گزارشی از برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی برای اساتید و طلاب استان خبر داد.

در ادامه حجت الاسلام رسولی محلاتی، معاون فرهنگی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران با تشکر از زحمات جهادی طلاب و روحانیون در زمان اوج کرونا در بیمارستان‌های تهران از همکاری این دانشگاه با بسیج اساتید حوزه علمیه تهران خبر داد.

در پایان این همایش از خانواده شهید مدافع سلامت که به صورت جهادی توسط بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه تهران به بیمارستان برای کمک به بیماران اعزام و با این بیماری به شهادت رسیدند تجلیل به عمل آمد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    28 1
    حوزه لاکچری
  • محمودمحمودی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 0
    با سلام این طرح عالیست اما نیاز به اصلاح دارد و برای حضور طلاب باید بستر های اموزشی ایجاد شود
  • بوی یاس IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 0
    فقط تهران؟ اقایون فقط؟
  • ابراهیم هادی IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    چجوری طلبه های دیگه بیان برای بهیاری اینو هم بزارین بی‌زحمت برای ثبت نام
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    36 0
    آیا قرار است در حوزه‌هایی با این زرق و برق، طلابی با زی طلبگی تربیت شوند و مردم را نیز به قناعت و پرهیز از اسراف و تجملات، دعوت نمایند؟!
  • سید مسعود IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    10 0
    کار طلبه فقط درس خواندن نیست؟!
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    فردا هم لابد می برید برای تزریقات... حضرت استاد صدیقی از علمای معاصر کسی را نام ببرید که موافق این کارها باشد؟! کار طلبه فقط درس خواندن است و بس... به قول معاونت تهذیب حوزه: طلبه فقط شده گوشت قربانی بین نهادهای مختلف از سیل و زلزله گرفته تا ساخت منازل.... در صورتی که این کارها هیچ ربطی به طلبه ندارد. مگر اینکه طلبه ای شغل اش را این قبیل کارها قرار دهد که بحث دیگری است.
    • سید مسعود IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 0
      موافقم