جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعیدی نمازجمعه قم

حوزه/ خطیب نماز جمعه قم گفت: دولت و مسئولین نباید از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در عمل غفلت کنند؛ در صحبت‌ها از این مشکلات سخن به میان می‌آید، اما باید در عمل گام‌های اساسی برداشت؛ راه‌حل این امر این است که بسته جامع معیشتی، کنترل تورم، تنظیم و نظارت بر بازار با قاطعیت اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه هشتم بهمن ۱۴۰۰ که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به آیه ۴۰ سوره توبه، گفت: خداوند در این آیه به نصرت‌های خودش در سفر تاریخی پیامبر (صد از مکه به مدینه اشاره می‌کند و بیان می‌دارد اگر، شما پیامبر (ص) را یاری نکنید خداوندی که در سخت‌ترین شرایط او را یاری کرده است، یاری می‌کند.

وی ادامه داد: مسلمانان صدر اسلام بعد از دریافت این پیام فهمیدند که دست خدا پشت پیامبر (ص) است و این احساس در مردم پدید آمد که چرا ما اکنون جز این عوامل نصرت قرار نگیریم و افتخارات دنیوی و اخروی آن را به دست نیاوریم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، گفت: اگر دشمنان بخواهند ملتی را مجبور به ضعف نفس و بی‌اعتنا به اهداف‌شان کنند یکی از راه‌هایشان این است که داشته‌های آن‌ها را ناچیز نشان دهند و افتخارات آن ملت را از آن‌ها بگیرد و اثبات کنند که دانشمندان آن‌ها دانشمند نیستند و نخبگان آن‌ها نخبه نیستند.

آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم با اشاره به ایام آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: شهید مطهری در رابطه به امام خمینی (ره) می‌گوید، امام خمینی (ره) به راهش، هدفش و ملتش ایمان داشت و به آنچه در مراحل زندگی گفته بود عمل کرد و همین امر باعث جاودانگی‌اش شد.

وی در رابطه با حلول ماه رجب، گفت: ماه رجب، ماه دعا و عبادت است و امام رضا (ع) فرمودند، رسول خدا می‌فرماید، ماه رجب ماه خدا و ماه بارش رحمت خداوند است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، ادامه داد: دولت و مسئولین نباید از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در عمل غفلت کنند؛ در صحبت‌ها از این مشکلات سخن به میان می‌آید، اما باید در عمل گام‌های اساسی برداشت؛ راه‌حل این امر این است که بسته جامع معیشتی، کنترل تورم، تنظیم و نظارت بر بازار با قاطعیت اجرایی شود.

وی با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع ذاکرین و مداحان اهل‌بیت (ع)، تصریح کرد: ذات هر هیئت مذهبی، یک هسته مقاومت برای احیای امر اهل‌بیت (ع)، کانون جهاد تبیین و تقویت پیوستگی بین امت و امامت است.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی بستر روشنگرانه، بصیرت افزا و جذاب برای جوانان عاشق اهل‌بیت (ع)، صیانت از باورها و ارزش‌ها و مقابله با جنگ نرم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم، بیان کرد: هیئت برای آنکه کانون جهاد تبیین باشد باید الزاماتی مانند دشمن‌شناسی، شناخت مکر و فریب دشمنان در برابر شبیه خون فرهنگی و تضعیف باورها و ترویج زندگی غربی داشته باشد.

خطیب نمازجمعه قم ادامه داد: در ذات هیئت و شکل آئین آن هنرمندی نهفته است و ضمن تأکید بر حفظ جلوه‌های جذاب هنری باید به نحوه آراستن هیئت، لحن، سبک مداحی و عزاداری توجه کرد تا ضوابط اخلاقی، فقهی و شأن مذهبی هیئت رعایت شود؛ زیرا به گفته رهبر معظم انقلاب مداحی موسیقی پاپ نیست.

وی بیان کرد: ارتباطات مستمر با افراد مرتبط با هیئت توسط مسئولین هیئت، خدمت و تلاش درصحنه اجتماع، سرکشی به مؤمنان مرتبط با هیئت و خانواده آن‌ها و توسعه خدمت از طریق شبکه‌سازی اجتماعی از دیگر الزامات است که جایگاه هیئت را بین مردن عزیز و بلند آوازه می‌کند.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه توضیح جزوه‌های معرفتی و دعوت از سخنرانان فاضل و جذاب، موعظه‌های اخلاقی و بصیرت سیاسی تضمین کننده عمق معرفتی هیئت‌های مذهبی است، گفت: الزام دیگر هیئت‌ها تبلیغ هیئت در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات است؛ رصد و پایش مستمر آن باعث می‌شود که هیئت‌ها آسیب‌هایشان را شناسایی کنند و فرصت را برای سو استفاده دشمنان فراهم نکنند.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha