چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: همه ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تبلیغ کنیم و همین امر موجب ترویج روحیه غیرت دینی و عدم ظلم پذیری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی متین شامگاه دوشنبه در همایش شهدای روحانی آذربایجان غربی که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه در جایی که ذکر صالحین باشد رحمت الهی بر انسان نازل می‌شود، اظهار داشت: علت اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهدا نیست، آن است که هر جایی ذکر شهدا باشد رحمت الهی نازل می‌شود، کما این‌که رحمت الهی در مورد صبر هم وارد شده است و لذا شهدا با صبر به مقام رضایت الهی دست یافتند و یاد آن‌ها نیز موجب دست یافتن به مقام رضایت خداوند می‌شود.

وی اضافه کرد: حضور انسان در مجلس و محافلی که ذکر و یاد شهدا می‌شود موجب شمول رحمت الهی می‌شود و باید قدردان آن بود و برخود بالید که در مجلسی حاضر شده‌ایم که صلوات و رحمت الهی بر آن نازل می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا با بیان اینکه انقلاب اسلامی انفجار نور بود و به همین دلیل به ایام الله مشهور است، گفت: شهدای روحانیت آذربایجان‌غربی نه تنها صالحین بودند بلکه صالح پرور هم هستند و به شهدای روحانیت باید سیدالاقشار الشهدا نام گذاشت.

ترویج فرهنگ شهادت موجب غیرت دینی می شود

وی ادامه داد: در شهید طلبه، عالم، مجاهد و شهید جمع است و به خاطر همین است که مداد علما را افضل از خون و دماء شهدا بیان کرده‌اند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی با بیان اینکه مقام شهادت بسیار رفیع و ارزشمند است و همه بزرگان آرزوی رسیدن بدان را داشتند، گفت: همه اوصیای الهی با شهادت از دنیا رفتند و شهید مقام بسیار بزرگی نزد خداوند دارد و در روایت است که بالای هر خوبی، خوبی دیگری است تا جایی که انسان به شهادت برسد که بالاتر از آن حسن و بِرّی وجود ندارد.

وی افزود: اگر شهید عالم باشد، مقامش به مراتب بالاتر خواهد بود و روایتی امام صادق علیه السلام بیان می‌کنند که مداد علما افضل از خون شهداست و بزرگداشت یاد و نام شهدا فضیلتش از شهادت کمتر نیست و این مسئله به تأسی از حضرات معصومین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: همه ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه تبلیغ کنیم و همین امر موجب ترویج روحیه غیرت دینی و عدم ظلم پذیری می‌شود و وظیفه ما تبلیغ این روحیه و زنده نگه داشتن آن است.

وی تصریح کرد: مسئله شهادت حکمی نیز باید در جامعه تبلیغ شود و شهدایی که از نظر ظاهری به شهادت نرسیدند اما حکم شهید را دارند و همه انسان‌ها نمی‌توانند در میدان جنگ به درجه شهید برسند، اما رسیدن به مقام آن برای همه انسان‌ها میسور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha