یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تریبون نماز جمعه

حوزه / امام جمعه موقت بندرعباس گفت: توزیع عدالت در جامعه یکی از نقاط قوت نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام عبدالحمید رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس، ضمن تبریک ایام ماه رجب و میلاد با سعادت امام باقر (ع)، اظهار کرد: از امام صادق سوال شد که معنای تقوا چیست؟؛ فرمودند یعنی هرکجا که خداوند امر کردند حاضر باشید و هر کجا که نهی کردند غایب باشید.

وی عنوان کرد: خداوند اقامه به نماز، روزه و امر به واجبات دارد باید حاضر باشیم و از تهمت و غیبت و آبروریزی پرهیز شود چراکه این امر نشانه تقوا است. امیدوارم موضوع تقوا در جامعه فراگیرتر شود.

امام جمعه موقت بندرعباس، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: نباید اجازه داده شود که بیانه گام دوم انقلاب در جامعه فراموش شود و همه در تمام ابعاد برای تحقق آن تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی ابراز کرد: دشمنان نمی‌خواهد خدمات این نظام مقدس جمهوری اسلامی را بدانند. بزرگ‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی، استقرار اسلام در حکومت‌داری است. سابقه ندارد حکومتی مبتنی بر ولایت فقیه برپا شده باشد.

وی، با ذکر این نکته که نظام جمهوری اسلامی مجلس خبرگان را برای رصد عملکرد رهبری ایجاد کرده است، مطرح کرد: برخی شیطنت‌هایی در خصوص جمهوریت اسلامی ایران انجام می‌دهند که باید بگویم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کاملاً برآمده از رأی مردم بوده و با حمایت کامل مردم نیز تداوم داشته است.

امام جمعه موقت بندرعباس عنوان کرد: یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، استقلال و حفظ‌های مرزها است. جوانان ما خیانت حاکمان قبل را به یاد ندارند؛ معاملاتی که با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس انجام شد، حتی موجب تعجب کشورهای غربی شد.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: پس از این‌که بخشی از ایران جدا شد، رادیو بانگ شادی پخش کرد. خیانت‌هایی که در مرزهای شمال شرقی و جنوب غربی ایران انجام شد که باعث ایجاد مشکل‌هایی در حوزه آب برای ایران شده است را باید مطرح کرد تا خیانت‌های آن پدر و پسر منتشر شود.

وی عنوان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنها از خداوند فرمان‌بردار است و به جز او از هیچکس دیگری نمی‌ترسد. این امر برای ظالمین و مستکبرین جهان غیر قابل تصور است.

امام جمعه موقت بندرعباس تصریح کرد: امروز مسئولین ایران، خودشان با تفکر ایرانی و اسلامی برای کشورشان تصمیم می‌گیرند. در گذشته اگر قرار بود عزل و نصبی در کشور انجام شود، انگلیسی‌ها و کشورهای بیگانه باید نظر می‌دادند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در توزیع عدالت در کشور، ابراز کرد: تنها کشوری که پس از شروع انقلاب با وجود تمام مشکلات، با تمام تجهیزات وارد میدان محرومیت‌زدایی و ساخت و ساز کشور شدند.

وی مطرح کرد: تمام تجهیزات جهاد سازندگی در روستاها توسعه را رقم می‌زد و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی، افتخار دارد که دارای کمتر روستایی است که از امکانات اولیه زندگی برخوردار نباشد.

امام جمعه موقت بندرعباس عنوان کرد: جمهوری اسلامی توانست عدالت را توزیع کند؛ گرچه که اجرای عدالت در جامعه کار بسیار دشواری است. ما هنوز در ابتدای کاریم در ابتدا باید دولت اسلامی و سپس تمدن نوین اسلامی را محقق کنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار کرد: دسترسی ایران به فضا برای برخی در گذشته غیرقابل تصور بود و روی این تفکر خود پای فشاری می‌کردند اما به برکت همین انقلاب توانستیم در صنعت فضایی جز ۱۰ کشور برتری باشیم که توانایی ارسال ماهواره به فضا را دارند.

وی عنوان کرد: با وجود تمام موانع و سختی‌ها و به قول خودشان تحریم‌های فلج‌کننده، پیشرفت در بخش‌های مختلف حاصل شده است چراکه اگر اراده الهی وجود داشته باشد بر تمام اراده دنیوی فائق خواهد آمد.

امام جمعه موقت بندرعباس، با ذکر این نکته که امام با ما گفت «ما می‌توانیم»، و ما هم پیش‌رفتیم و توانستیم، تصریح کرد: نیروهای مسلح امروز آن‌قدر مقتدرند که اگر دشمن در ۳ هزار کیلومتری می‌داند که زیر چتر موشکی ما قرار دارد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha