دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آیین نکوداشت مسن‌ترین استاد حوزه علمیه تهران

حوزه/ آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین ابوفاضل کزازلو معروف به استاد ذوالفقاری، استاد پیشکسوت حوزه علمیه تهران، در جامعه علمیه امیرالمؤمنین علیه السلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیین نکوداشت حجت‌الاسلام والمسلمین استاد ابوفاضل کزازلو معروف به استاد ذوالفقاری، استاد پیشکسوت حوزه علمیه تهران، به همت جامعه علمیه امیرالمؤمنین علیه السلام تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد ابراهیم، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پاسداشت مقام علم و عالم به سخنرانی پرداخت و گفت: نتیجه تکریم عالم، تکریم خدا و بهشت است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران بزرگ در ادامه افزود: تا جایی که می‌دانم خاطراتی که طلاب درباره استاد دارند همه خوب است. هیچ کدام خاطره غمگینی نداریم. شما باید از این استاد بزرگوار الگو بگیرید.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین کرباسی، مسئول و تولیت جامعه علمیه امیرالمؤمنین علیه السلام تهران ضمن تبریک حلول ماه رجب و ولادت امام باقر علیه السلام از زحمات و مجاهدت‌های استاد ذوالفقاری تقدیر و تشکر به عمل آورد و از طرف طلاب و کارکنان جامعه علمیه امیرالمومنین علیه السلام هدایایی به او اهدا کرد.

ابوفاضل کزازلو که با نام استاد ذوالفقاری شناخته می‌شود زاده‌ی یکی از روستاهای کوچک اطراف همدان است، می‌گوید: در دهات ما کسی که سواد خواندن نداشت. پدرم که نذر کرده بود برای پدرش ذوالفقار قرآن خوانده شود. از یک قرآن خوانِ دهات بالاتر دعوت کرد و نذرش ادا شد، اما به علت بارش برف و فقر مالی نتوانست به خوبی از قاری پذیرایی کند. همان شب نذر کرد اگر فرزند ذکوری داشته باشد او را به مکتب بفرستد. اسفند سال ۱۳۰۹ منزلش به نور قدوم ابوالفضل نورانی شد.

هفت سال بعد نذرش را ادا کرد و ابوالفضل را راهی مکتب کرد. خواندن و نوشتن که یاد گرفت راهی همدان و سپس قم شد. در محضر علمایی همچون آیت الله بروجردی، گلپایگانی، امام خمینی و علامه طباطبایی درس خواند و سال ۱۳۶۹ برای تدریس وارد حوزه علمیه تهران شد و هنوز که هنوز است با وجود ضعف جسمانی و کهولت سن دست از تربیت طلاب علوم دینی و تربیت شاگردان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دست بر نداشته است.

 نکوداشت استاد پیشکسوت حوزه علمیه تهران

 نکوداشت استاد پیشکسوت حوزه علمیه تهران

 نکوداشت استاد پیشکسوت حوزه علمیه تهران

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha