سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حوزه علمیه خواهران

 حوزه / نشست اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران با حضور دکتر امین محمدپور، روانپزشک و  حافظ کل قرآن به منظور افزایش سطح کیفیت زندگی و ارتقاء توان تبلیغی طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، دکتر امین محمدپور، صبح امروز در نشست اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران استان قزوین، به بروز اختلالات روانی به دلیل عدم مصرف صحیح مواد غذایی اشاره و بیان کرد: ریشه بیشتر اختلافات به تغذیه بر می‌گردد و برای اینکه بدانیم چه مواد غذایی را مصرف کنیم باید با آزمایش از بزاق دهان، طبع را تشخیص داده و طبق آن از مواد غذایی استفاده کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در تشریح حالت‌های روانی افراد، خاطرنشان کرد: مغز انسان می‌تواند در شش وضعیت قرار بگیرد که بهترین وضعیت آن آلفا است که در آن جسم و روان در آرامش و تعادل هستند و بدترین حالت آن بنا است که در آن مغز کارایی خود را از دست می‌دهد و اختلالات عصبی به وجود می‌آید.

امین پور با بیان اینکه احوالات زن در قبل و بعد از بارداری نیز بر روی جنین و آینده او اثر می‌گذارد، تصریح کرد: زنان و مردان باید قبل از ازدواج اطلاعات یعنی دانایی و مهارت یعنی دارایی لازم را کسب نمایند تا بتوانند با مهارت کافی از دانایی خود استفاده کنند.

این روانپزشک همچنین با اشاره به تأثیر ژن بر عملکرد مغز و تأثیر مغز بر عملکرد اعضای بدن، بیان کرد: ما باید ژنوم صفاتی خود را بالا ببریم تا بتوانیم بر جنین اثرات خوبی را مشاهده نمائیم.

وی افزود: تفکر فیلتر فکر است، وقتی مغز فعال می‌شود تمام سلول‌ها در حال فعالیت هستند و اگر فعالیت مغز به حاشیه برود یعنی درگیر جدل و پرخاشگری و افکار منفی شود توان آن پایین آمده و سطح کیفیت زندگی تنزل پیدا می‌کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha