شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1007235
۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
واکسیناسیون کودکان

با ابلاغ دستورالعمل آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ ساله و بالاتر، از امروز رسماً واکسیناسیون این گروه سنی در کشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر کمال حیدری با اعلام ابلاغ دستورالعمل آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ ساله و بالاتر به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: باتوجه به موافقت وزیر بهداشت و نیز تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، در مرحله اول واکسیناسیون گروه سنی بالاتر از ۹ سال آغاز شد و از امروز نیز واکسیناسیون گروه سنی بالاتر از ۵ سال در کشور انجام می‌شود و انتظار داریم که والدین، نسبت به تزریق واکسن به فرزندان شأن اقدام کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: واکسن‌های مورد تأیید برای گروه سنی بالاتر از ۵ سال در کشور، پاستوکووک و سینوفارم است و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت، مشابه گروه‌های سنی بالاتر و بالغین است.

گفتنی است، تاکنون ۶۱ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۳۵۳ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۸۵۷ نفر دُز دوم و ۲۰ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۴۳۴ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۶ میلیون و ۸۰ هزار و ۶۴۴ دُز رسید.

۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha