دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دستاوردهای انقلاب اسلامی

حوزه/ خانم علاسوند گفت: شخصیت بانوی ایرانی، در زمان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و اگر کسی متوجه رشد و پیشرفت بانوان بعد از جمهوری اسلامی نشود، ظلم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، نشست بصیرتی با موضوع «مادر و دختر الهی در اندیشه آیت الله العظمی خامنه‌ای» به صورت مجازی از سوی مدرسه علمیه کوثر علی‌آباد کتول برگزار شد.

در این نشست مجازی، خانم فریبا علاسوند، بیانات مقام معظم رهبری را دارای یک منظومه مشخص و همبستگی دانست و بیان کرد: مطالعه و صحبت درباره چگونگی استراتژی زندگی بانوان و فعالیت آنان در اجتماع، همیشه بوده است، اما نه به اندازه این ۱۵۰ ساله اخیر که در جریان‌های فمینیستی به آن پرداخته شده است.

وی در ادامه به جایگاه زنان در غرب و سایر مذاهب اسلامی پرداخت و افزود: در تاریخ ایران، هیچ زمانی بی‌سوادی ملازم امر حجاب نبوده است؛ بلکه در تمام این تاریخ، زنان عالمه‌ای بودند که پیوندهای خونی با علمای تراز یک داشتند.

استاد حوزه خواهران با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ عنوان تفسیر در ارتباط با زنان بررسی شده است، تصریح کرد: سکولاریسم در کشورهای عربی سبب شده است تا زن مسلمان با وجود باور به اسلام، رفتار و ذهنیت اسلامی نداشته باشد.

علاسوند در ادامه به اقتدار زن مسلمان ایرانی در مقایسه با زنان مسلمان عرب اشاره کرد و گفت: شخصیت بانوی ایرانی، در زمان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفته و دستاوردهای مختلفی داشته است و اگر کسی متوجه رشد و پیشرفت بانوان بعد از جمهوری اسلامی نشود، ظلم است.

وی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری درباره جهاد علوم سیاسی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی هزاران قانون به ثمر نشست اما احساس عدم عدالت در دختر و زنان ایرانی به دلیل تبلیغات سو دشمنان در رسانه‌ها از درگیری زنان هنجارشکن با قانون اسلامی و نشان ندادن امنیت هزاران بانوی ایرانی است.

استاد حوزه خواهران در توضیح بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب اسلامی پیرامون زنان، تاکید کرد: زنان از ابعاد مهم توسعه‌یافته در جهان هستند، و اتهام شکاف جنسیتی در کشور ایران با فراهم کردن آرامش و آسایش در بانوان، بی اثر می‌شود.

علاسوند با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب، «از زندگی حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) نقشه جامع هویت زن بیرون می‌آید»، افزود: حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، علاوه بر مادری، همسری و خانه‌داری همراه با مشقت‌های دنیا، در امورات سیاسی فعالیت بسیار کردند و در حال حاضر اگر مسئولان می‌خواهند نقش استراتژیک برای زن داشته باشند، باید از این نقشه جامع پیروی کنند.

وی در پایان تصریح کرد: اندیشه حبس زنان برای فرزندآوری، اندیشه دینی نیست و این تصور سبب می‌شود تعداد زیادی از خانم‌های متدین از فضای اجتماعی فاصله بگیرند و عده‌ای فمینیست و سکولار پُست‌ها را اشغال کنند؛ البته نقش زن باید طوری طراحی شود که به هیچ وجه نقش اجتماعی، جای نقش خانگی را نگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha