جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوانان مسجدی

حوزه/ مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجد امام منتظر قم گفت: امروز لازم است که مهارت های مربوط به اشتغالزایی و کارآفرینی را به نسل جوان مسجدی آموزش بدهیم.

محمدعلی یزدی اصل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های مهم فعالیت این کانون مربوط به بُعد آموزشی و مهارتی می‌باشد، ابراز داشت: علاوه بر فعالیت‌های آموزشی در زمینه قرائت قرآن، آموزش احکام و نماز و … یکی از عرصه‌های آموزشی ما ناظر به حوزه کسب و کار است.

وی همچنین گفت: در حوزه آموزش کسب و کار هدف ما این بوده که به نسل جدید مسجدی در همین سنین نوجوانی که سنین خوبی برای یادگیری است، کارآفرینی را آموزش دهیم، چه آنکه به شدت معتقدم می‌بایست مهارت‌هایی به این نسل آموزش بدهیم که ورای تحصیلات رسمی مدارس آموزش و پرورش و حتی دانشگاه و مراکز آموزش عالی بتوانند در آینده کسب و کاری برای خود راه بیندازند.

مسئول کانون فرهنگی و هنری امام منتظر ادامه داد: شناسایی علایق و استعدادسنجی بچه‌ها از جمله رموز مهم موفقیت در این باره است که به عقیده بنده کانون‌ها و پایگاه‌های مساجد در این زمینه می‌بایست قوی‌تر و فعال‌تر ظاهر شوند.

وی اضافه کرد: از دیگر شاخه‌های آموزشی ما، مباحث مرتبط با رایانه و تکنولوژی‌های نوین، کلاس‌های آموزش سواد رسانه و فضای مجازی، همچنین برگزاری برخی کلاس‌های کمک درسی برای دانش آموزان است.

یزدی اصل همچنین با بیان اینکه حدود ۱۴۰ نفر عضو فعال کانون مسجد امام منتظر هستند، گفت: ما امسال موفق به برگزاری دو یادواره شهدا شده ایم که یکی از آنها با همکاری دبیرستان دخترانه حضرت زهرا (س) و یکی دیگر با محوریت سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با همکاری پایگاه مسجد امام منتظر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha