جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ شب شعر همای رحمت

حوزه/ رئیس بنیاد فرهنگی امامت جایگاه شاعران در قرآن کریم و روایات را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در مراسم «شب شعر همای رحمت» که به مناسبت میلاد با سعادت امیرالمومنین (ع) در سالن همایش‌های بنیاد امامت در قم برگزار شد، در سخنانیبا بیان اینکه امیدواریم این جلسه شاهد بازخورد و آثار مفیدی باشد، اظهار کرد: باید جهاد تبیین را در عرصه ولایت به صورت گسترده با زبان شعر ادا کنیم.

وی ضمن قرائت آیه‌ای از سوره شعرا، عنوان کرد: خداوند در این سوره سرنوشت انبیا الهی را ذکر کرده و بر موضوع سرنوشت تاکید دارد.

رئیس بنیاد فرهنگی امامت با بیان به اینکه در قرآن کریم از شعرا به عنوان افرادی جریان‌ساز یاد شده است، مطرح کرد: در برابر شعرایی که آرمان و هویت ما را زیر سوال می‌برد باید خط مقدم شاعران ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه در مقابل شاعر باطل‌ساز، شاعر اهل ایمان است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) در این راستا فرمودند: «شاعران با زبان‌شان مجاهده می‌کنند، همان‌گونه که مجاهدان با شمشیران این عمل را انجام می‌دهند.»

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی دربا بیان این که در تعابیر بسیاری از شاعران و متکلمان تقدیر به عمل آمده است، تصریح کرد: باید کتاب و مقاله‌ای در خصوص شاعران متکلم نگاشته شود، چرا که در این حوزه ابعاد ناشناخته بسیاری وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha