سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه سوء مدیریت‌ها مشکلات اقتصادی بسیاری برای مردم ایجاد کرده است، گفت: برخی از افراد قدرت طلب، تا زمانی که در قدرت حضور دارند، انقلابی هستند اما با از دست دادن قدرت تبدیل به ضد انقلاب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، حسابرسی و توجه به وضعیت انسان در دنیا را از مصادیق تقوا برشمرد و اظهار داشت: امروز وارد چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی شده‌ایم، انقلابی که امید را در دل‌های مستضعفان عالم تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه امام (ره) معتقد بود، انقلاب اسلامی شروع کننده انقلاب حضرت مهدی (عج) است، گفت: اهداف بلندی چون عدالت اجتماعی، پیشرفت در جامعه، اقتدار و حرکت به سمت تمدن اسلامی برای انقلاب تعریف شد، اما متأسفانه برخی از این اهداف که مردم آغازگر آن بودند بنا به دلایلی محقق نشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هر حکومت بشری که تمام مدیران آن در سطوح مختلف قوی نباشد، نمی‌تواند به طور کامل به اهداف خود برسد، یادآور شد: در حکومت امیرالمومنین (ع) که نماد عدالت بودند نیز به لحاظ آنکه زیر مجموعه‌ها و مدیران میانی با حضرت همراه نبودند، عدالت کامل محقق نشد.

وی افزود: برخی از مدیران امیرالمومنین (ع)، علی فروشی می‌کردند و با وجود آنکه در کنار علی (ع) بودند دست در دست معاویه داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه عدالت زمانی محقق می‌شود که انسان معصومی در رأس و همه مدیران، مدیریت عقلی، شرعی و قوی جهانی داشته باشند، اظهار داشت: حضرت (عج) نیز به تنهایی نمی‌تواند عدالت را محقق کند و نیازمند ۳۱۳ مدیر توانا و همراه است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دچار برخی آسیب‌ها شد و نتوانست به همه اهداف عالی خود دست پیدا کند، گفت: دشمن از همان روز اول پیروزی انقلاب اسلامی شروع به توطئه چینی علیه کشور کرد.

از اهداف اصلی دشمن تغییر سبک زندگی مردم است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: ایجاد جنگ‌های داخلی و تجزیه طلبی در مناطق مختلف کشور، حمله صدام و رژیم بعث، تحریم‌ها و شبیخون‌های فرهنگی گوشه‌ای از نقشه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، در طول ۴۳ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه ۴۳ سال است دشمن هر سال پیش بینی می‌کند که انقلاب سال آینده از بین خواهد رفت، مطرح کرد: بسیاری از دشمنان انقلاب اسلامی، امروز از بین رفته‌اند و نامی دیگر از آنها نیست اما انقلاب همچنان با قدرت در حال حرکت است.

امام جمعه همدان آسیب‌هایی که نقشه‌های دشمنان به کشور وارد کرده را از مهم‌ترین موانع در دست یابی کامل به اهداف دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در دهه ۷۰ بارها نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی و سبک زندگی هشدار دادند، چرا که اگر دشمن بتواند سبک زندگی ما را تغییر دهد، اهداف انقلاب را نیز تغییر خواهد داد.

در جنگ روایت‌ها سینما باید با قدرت در خط مقدم حضور داشته باشد

وی با اشاره به اینکه اگر آرمان‌ها و اهداف عوض شوند، جای شهید و جلاد عوض خواهد شد، خاطر نشان کرد: از اهداف اصلی دشمن تغییر سبک زندگی مردم است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با گلایه از برخی اتفاقات در جشنواره فیلم فجر امسال، یادآور شد: جشنواره فجر باید منطبق بر فرهنگ اسلامی و ملی باشد و در جنگ روایت‌ها سینما با قدرت در خط مقدم حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد در اعطای مجوز به فیلم‌ها باید مراقبت داشته باشد، عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است، اما متأسفانه در آن شاهد مطرح شدن برخی صحبت‌های غیر کارشناسی در حوزه مسائل دینی بودیم که می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان به انتشار فایل صوتی اخیر توسط دشمن اشاره کرد و گفت: با وجود آنکه این فایل قبلاً پخش شده بود اما دشمن با دروغ پردازی و تحریف واقعیت‌ها در حال حمله به سپاه است، سپاهی که خود در خط مقدم مبارزه با فساد قرار دارد.

حمله به سپاه، حمله به نظام و انقلاب است

وی افزود: دشمن به دنبال حمله به شخصیت‌ها و موارد تأثیرگذار همچون سپاه و سردار سلیمانی در جامعه است و هدف آنها اصل نظام و انقلاب است، چرا که حمله به سپاه، حمله به نظام و انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه براندازی برای برخی از افراد منفعت بسیاری دارد، اظهار داشت: در عدم دستیابی کامل به تمامی اهداف، برخی از عوامل داخلی نیز تأثیر گذار بودند که از جمله آن می‌توان به نداشتن اعتقاد کامل به اسلام و انقلاب در بین برخی از انقلابیون همراه امام (ره) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای پس از رحلت حضرت امام (ره) بیان کردند که اعتقادی به اسلام سیاسی و ولایت فقیه ندارند، یادآور شد: غرب گرایی، اختلافات بین مسئولان، اشرافی‌گری و سوء مدیریت‌ها از مهم‌ترین آسیب‌هایی بود که در این مدت شاهد آن بوده‌ایم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه سو مدیریت‌ها مشکلات اقتصادی بسیاری برای مردم ایجاد کرده است، گفت: برخی از افراد قدرت طلب، تا زمانی که در قدرت حضور دارند، انقلابی هستند اما با از دست دادن قدرت تبدیل به ضد انقلاب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه باید برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه و رفع مشکلات تلاش کنیم، یادآور شد: انقلاب اسلامی با وجود تمامی این هجمه‌ها و مشکلات پا برجا و استوار باقی مانده و از دلایل مهم آن، حضور مردم در تمام صحنه‌ها بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: مردم خود را صاحب انقلاب می‌دانند و معتقدند که مسیر انقلاب، مسیر اسلامی است، بنابراین بر این باورند که خطای مسئولان ربطی به اسلام ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار اهدافی که محقق نشده است، انقلاب دستاوردهای بزرگی هم داشته است، خاطر نشان کرد: اگر در اقتصاد مشکل داریم، در پزشکی دارای جایگاه بسیار خوبی هستیم و یا اگر در خودرو سازی مردم گلایه دارند، اما دارای موشک‌های نقطه زنی هستیم که توسط جوانان این کشور ساخته شده است.

دشمن به دنبال ضربه زدن به وحدت ملی است

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه است، یادآور شد: دشمن به دنبال ضربه زدن به وحدت ملی و اسلامی ما است و لذا همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، تلاش مسئولان برای رفع نیازهای مردم، استمرار بخش انقلاب است.

وی همچنین با اشاره برگزاری میز خدمت در نماز جمعه همدان، مطرح کرد: شاید مصلای نماز جمعه همدان تا به امروز کم‌تر روزی این تعداد مدیر کل و مسئول را به خود دیده است و لذا امیدواریم حضور مدیران در نماز جمعه و در بین مردم بیشتر و استمرار داشته باشد.

رئیس شورای حوزه استان با تاکید بر اینکه فاصله بین مسئولان و مردم باید کمرنگ شود، اظهار داشت: البته امیدواریم مسائل مطرح شده در میز خدمت بعداً پیگیری و به نتیجه لازم نیز منتهی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha