جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مثنوی معنوی

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: کتاب «آموزه های اخلاقی مثنوی معنوی» توسط این انتشارات منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، روح‌الله بابایی، صبح امروز در جمع خبرنگاران در دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان، اظهار کرد: این اثر اگرچه با عنوان «آموزه‌های اخلاقی در مثنوی معنوی و تطبیق آن با آیات و روایات» آغاز شد، اما فقط شامل اشاراتی بر چند آموزه اخلاقی است که از آن‌ها در مثنوی معنوی نام برده شده است و بررسی و تحقیق همه آموزه‌های این کتاب ارزشمند، کاری است بزرگ که در این مختصر نمی‌گنجد.

وی تصریح کرد: آنچه در این کتاب سعی شده تا بررسی شود، بیشتر تطبیق کلام مولانا با آیات و روایات اسلامی است و درباره هر آموزه اخلاقی، آیه یا روایتی آورده شده که متناسب با آن بوده است و احتمال داده می‌شود جناب مولانا از این آیه و روایت، در سرودن ابیات الهام گرفته باشد.

رئیس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: در این کتاب فقط به بحث و بررسی سه قوه «عقل، غضب و شهوت» پرداخته شده که در نزد عالمان اخلاق، سرچشمه صفت‌های فضیلت و رذیلت هستند و برای هرکدام، چند صفت به عنوان نمونه ذکر شده است که دارای ویژگی در آن قوه هستند.

چاپ نخست کتاب «آموزه‌های اخلاقی مثنوی معنوی» تألیف علی بورونی در ۲۵۵ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه به بهای ۴۲,۰۰۰ تومان از سوی انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان راهی بازار نشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha