پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه / عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که تفکر و حرکت انقلابی و جهادی از علل محدثه و رمز پیروزی انقلاب و نظام اسلامی است، همین موارد از علل مبقیه و عامل تداوم و ماندگاری نظام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست طلاب حوزه علمیه استان، استمرار را رمز پیروزی و دستیابی به اهداف دانست و با اشاره به ضرورت استمرار حرکت انقلابی و جهادی در نظام اسلامی، اظهار کرد: استمرار یک حرکت کلید پیروزی آن حرکت است و اگر حرکتی نتواند استمرار پیدا کند عقیم، بی‌اثر و باطل خواهد شد.

وی افزود: ما نهضت‌ها و انقلاب‌هایی را در دنیا سراغ داریم که در ابتدا خوب شروع شدند و گام‌های مهمی هم برداشتند منتها به پیروزی دست پیدا نکردند؛ چون اصحاب نهضت اعم از سردمداران، پیروان و آحاد مردمی از ادامه مسیر به دلایلی مانند خستگی، نااُمیدی و یأس، ترس، سرگرمی به بازیچه‌های مادّی و اختلافات داخلی منصرف شدند و نهضتشان به پیروزی نرسید؛ به همین دلیل باید توجه داشت که ادامه و استمرار، رمز پیروزی هر حرکتی است.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: استمرار انقلاب یعنی اینکه ما هدف‌های انقلاب و همه نیازهای امروز و فردا را که ما را به آن هدف‌ها می‌رساند در نظر بگیریم و این نیازها را به هر شکلی که می‌توانیم تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه هدف‌های انقلاب پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی در کشور، اقتدار کشور، تشکیل جامعه اسلامی در کشور و درنهایت رسیدن به تمدّن نوین اسلامی است، تصریح کرد: برای استمرار انقلاب باید دید برای رسیدن به این هدف‌ها چه کارهایی لازم است و آن کارها را هر کسی در حدّ توان خودش انجام دهد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به برخی مصادیق استمرار حرکت انقلابی، اظهار کرد: تلاش دانشمندان و پژوهشگران، تلاش علمای حوزه و دانشگاه، فعالیت کارآفرین و کارگر، جوان دانش‌پژوه در دانشگاه و حوزه، فعّالان عرصه خدمات اجتماعی و میدان کمک‌های مؤمنانه، فعّالان حوزه دفاع نظامی، فعّالان جهاد تبیین، کارکنان خدوم حکومتی، روشنگران عرصه سیاسی، کمک به مراکز مقاومت در منطقه و دنیای اسلام و آمادگی حضور در میدان‌های حوادث گوناگون همچون دفاع از حرم و نُهُم دی برخی از مصداق‌های حرکت برای تداوم انقلاب هستند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: این مصادیق وقتی با نگاه به هدف‌های انقلاب انجام بگیرد، مصداق‌های استمرار بخشیدن به انقلاب است و همگی اجزای یک حرکت عمومی تحت عنوان حرکت تداوم انقلاب و استمرار انقلاب هستند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha