پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کلمبیا

حوزه/ در تاریخ ۱۳ مارس سال جاری، مردم کلمبیا نمایندگان کنگره را انتخاب می‌کنند و در روز ۲۹ مه نیز اولین دور انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، لوئیس ماریانو مونتمایور، نماینده پاپ در کلمبیا، به همراه چند دیپلمات مستقر در این کشور، از گروه‌های مسلح درخواست کرده‌اند که در طول دوره انتخابات آتش‌بس برقرار شود.

سفیرانی که این درخواست را مطرح کرده‌اند عبارتند از: سفرای کشورهای آلمان، آرژانتین، اتریش، بلژیک، برزیل، کانادا، دانمارک، اسپانیا، فنلاند، فرانسه، بریتانیا، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، مکزیک، هلند، لهستان، پرتغال، جمهوری چک، رومانی، سوئد و سوئیس.

علاوه بر افراد یاد شده، این سند به امضای نمایندگان سازمان ملل متحد، تیم کشوری سازمان ملل در کلمبیا و هیئت اتحادیه اروپا نیز رسیده است. امضاءکنندگان این سند از گروه‌های نظامی خواسته‌اند که به‌منظور حمایت از غیرنظامیان، به قوانین حقوق بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارند.

روند انتخابات در کلمبیا

لازم به یادآوری است که مردم کلمبیا ۱۳ مارس پای صندوق‌های رأی می‌روند تا نمایندگان کنگره و نامزدهای ریاست‌جمهوری هر ائتلاف را انتخاب کنند. سپس در روز ۲۹ مه دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود که نامزد منتخب باید ۵۱ درصد آرا را کسب کند، در غیر این صورت ۱۹ ژوئن دور دوم انتخابات بین دو نامزدی که بیشترین آرا را کسب کرده‌اند برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha