چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ جلسه هماهنگی برنامه نیمه شعبان در ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: برای برگزاری مراسماتی تحت عنوان مهدویت و منجی باید از اندیشمندان و علمای دیگر ادیان و مذاهب نیز دعوت به عمل آید و همایش‌هایی در این رابطه برگزار شود چرا که اعتقاد به منجی از جمله مشترکات ادیان ابراهیمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های نیمه شعبان ارومیه که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به این‌که مسئله منجی از جمله مشترکات ادیان و مذاهب است، اظهار داشت: برای برگزاری مراسم‌هایی تحت عنوان مهدویت و منجی باید از اندیشمندان و علمای دیگر ادیان و مذاهب نیز دعوت به عمل آید و همایش‌هایی در این رابطه برگزار شود چرا که منجی از جمله مشترکات ادیان ابراهیمی است.

امام جمعه ارومیه افزود: آذربایجان‌غربی هم نیاز و هم ظرفیت‌های فراوانی در مورد مهدویت دارد و لازم است ادارات و سازمان‌ها در امر تبلیغ مهدویت ورود کنند و روحانیت بیش از گذشته به این مسئله اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم برگزاری مراسمات شاخص مهدوی در شهر گفت: باید سریعاً جلساتی برای برنامه‌ریزی دقیق نیمه شعبان صورت گیرد و نتیجه به سمع و مردم برسد و یکی از برنامه‌ها می‌تواند کاروان‌های خودرویی در سطح شهر باشد.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام منصور امامی با تاکید بر این‌که فرهنگ‌سراهای شهرداری باید در جهت تقویت فرهنگ مسجد محوری باشد، گفت: فرهنگ‌سراها باید در جهت توانمندسازی محلات و تقویت مساجد باشد و هر برنامه‌ای در آن‌ها برگزاری می‌شود با همراهی و همکاری مساجد باشد و به گونه‌ای نباشد که تقابل بین فرهنگ‌سرا و مسجد ایجاد شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه از راه‌اندازی ستاد مردمی نیمه شعبان خبر داد و افزود: ستاد مردمی نیمه شعبان در تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است و از اول ماه شعبان مسجد حاجی خان این اداره کل روزانه برای هماهنگی برنامه‌های مردمی باز خواهد بود.
وی تصریح کرد: محتواهای مختلفی در مورد مهدویت، منجی و آخرالزمان در اداره کل تبلیغات اسلامی تولید شده است و در ماه شعبان در اختیار روحانیون خصوصاً روحانیون مستقر و پایگاه‌های اجتماعی تبلیغات اسلامی استان که بیش از ۲۰۰ طلبه هستند، قرار داده خواهد شد و تجربه‌های ستاد غدیر در ستاد مردمی نیمه شعبان نیز با کار گرفته خواهد شد و انتظار این است که صدا و سیما در پوشش حرکت‌های مردمی مثل همیشه پای کار باشد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌غربی نیز با تاکید بر استمرار تبلیغ مهدویت در طول سال، گفت: باید تلویزیون‌های شهری برای تبلیغ مهدویت استفاده شود و برای این امر مسئولین امر و ادارات و سازمان‌ها باید وارد کار شوند.

سید مهدی رضایی نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر این‌که سازمان سراج از ماه‌ها قبل عملیات نیمه شعبان را شروع کرده است، گفت: سازمان فضای مجازی سراج از مدت‌ها قبل عملیاتی تحت عنوان برنامه‌های نیمه شعبان شروع کرده است و
باید به نقش مردم و حلقه‌های میانی اهمیت داده شود و گروه‌های فرهنگی و مردمی پای کار بیایند و ادارات از مجموعه‌های مردمی حمایت کنند و لذا می‌توان جلسات و مراسمات عمومی را برای مناسبت‌های ملی تقویت کرد.

مسئول سراج آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مهم‌ترین نکته بیانیه گام دوم انتظار و امید است و باید بیانیه گام دوم و جهاد تبیین را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم و زمانی این دو مسئله عملیاتی خواهند شد که مردم پای کار بیایند و نیمه شعبان بهترین فرصت برای این امر است.

حسین مهدی زاده نیز در این جلسه به برگزاری ۲۴ عنوان برنامه در نیمه شعبان از سوی شهرداری ارومیه اشاره کرد و گفت: شهرداری ارومیه آمادگی اختصاص زمین به بنیاد مهدویت را دارد و برای این امر نیاز به مصوبه شورای شهر داریم.

شهردار ارومیه تصریح کرد: جشن خودرویی، برگزاری نماز جماعت در خیابان دفاع مقدس و بیعت عمومی با امام زمان (عج)، دعوت از خادمان مسجد جمکران، نورافشانی سطح شهر، برگزاری مسابقات مختلف و دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های شهرداری ارومیه در نیمه شعبان خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha