جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کمک به نیازمندان

حوزه/ حجت الاسلام خوانساری نزدیک به ۷۰۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده و برای رفع مشکلات آن ها تلاش های فراوانی دارد به گونه ای که با همت او نزدیک به ۴۰ پرونده طلاق به سازش منجر شده و ۲۵ معتاد از اعتیاد نجات پیدا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از لرستان، حجت‌الاسلام احمد خوانساری، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهید چمران شهرستان بروجرد استان لرستان است. او که از شش سال قبل در این محله مشغول به فعالیت است از اردیبهشت سال قبل به عنوان امام پایگاه فرهنگی اجتماعی به مردم این محله خدمت می‌کند.

کمک رسانی به سیل زدگان

حجت‌الاسلام خوانساری در ایام سیل پلدختر با همکاری و همیاری مردم ۶۰۰ تخته فرش و ۳۰ عدد یخچال را تهیه و میان سیل زدگان توزیع کرد.

دغدغه خدمت رسانی به ۷۰۰ خانواده تحت پوشش مسجد باعث شده تا این امام محله برنامه‌های فراوانی را برای حمایت از این خانواده‌ها داشته باشد و در سال چهار مرحله اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان می‌کند.

یاری رسانی به نیازمندان منحصر به غذا و بسته معیشتی نیست؛ از همین رو حجت الاسلام خوانساری به تأمین هزینه دارو و درمان خانواده‌های تحت پوشش، ویزیت رایگان توسط پزشک و تسویه حساب‌های دفتری آنها نیز می‌پردازد و برای دانش آموزان آنها بسته‌های لوازم التحریر تهیه و اهدا کرده است.

فراگیری کرونا و غیر حضوری شدن آموزش‌ها در مدارس باعث شد تا او به برگزاری کلاس‌های تقویتی به صورت رایگان برای دانش آموزان با اولویت نیازمندان شامل کلاس‌های ریاضی، زبان انگلیسی و عربی از ابتدایی تا متوسطه، اقدام کند.

تشکیل کلاس‌های حفظ قرآن برای دانش آموزان نیز اتفاق مبارکی بود که توسط این امام رقم خورد که ۲۴ نفر از خواهران حافظ قرآن در حال تربیت هستند که برخی از آنها تا ۷ جز قرآن را حفظ کرده‌اند.

پیشگیری از طلاق ۳۷ زوج

حجت الاسلام خوانساری از یک سال و نیم قبل طرحی برای تأمین گوشت برای نیازمندان در نظر گرفت و در این راستا در ماه بین ۱۵ تا ۲۰ گوسفند قربانی و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی برای ترویج ازدواج آسان اقدامات فراوانی انجام داده است؛ علاوه بر کلاس‌های آموزشی و ارائه مشاوره ۱۳ جایزه کامل برای دختران دم بخت اهدا و تعدادی نیز در دست اقدام است؛ همچنین برای جلوگیری از فروپاشی کانون گرم خانواده‌ها، تلاش‌های او باعث شده تا ۳۷ زوج که قصد طلاق داشتند با صلح و سازش به ادامه زندگی خود در کنار خانواده بپردازند.

مبارزه با اعتیاد؛ این بلای خانمان سوز بخش دیگری از فعالیت‌های این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی است. او در این باره می‌گوید: ۲۵ معتاد را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کردیم و برای ۲۱ نفر از آنها نیز ایجاد اشتغال شده است. همچنین برای خانواده‌های درگیر و به منظور پیشگیری از اعتیاد، کارگاه‌های مختلف پیشگیری و درمان اعتیاد برگزار می‌کنیم.

اشتغالزایی برای جوانان بی‌کار

توجه به جوانان باعث جذب بیش از ۵۰ نفر از آنها در هیئت شب جمعه این محله شده و حجت الاسلام خوانساری برای آنها کلاس‌ها و برنامه‌های ورزشی و زمینه‌های اشتغالزایی تدارک می بیند.

وی در زمینه ایجاد اشتغال طرحی را برنامه‌ریزی کرده که با ایجاد این طرح می‌تواند برای بیش از ۸۰ نفر ایجاد اشتغال شود و برای اجرایی شدن این طرح تلاش‌های فراوانی داشته و چند وام گرفته است که با بر طرف شدن برخی از موانع می‌تواند برکات زیادی در محله داشته باشد. در اشتغال خانگی نیز چند خانواده قالی بافی، گلیم بافی و کارهایی نظیر این را آموخته و توسط مسجد وسایل کار آنها تأمین شده است و ۳ نفر از آنها نیز وام اشتغالزایی گرفته‌اند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha