جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، رکن اساسی و زیربنای اصلی تحولات فرهنگی یک جامعه را توجه و تعهد ویژه به فرهنگ عمومی آن برشمرد.

به گزارش خبرگراری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: غفلت از فرهنگ عمومی و عناصر بنیادین آن یک خسارت بزرگ است که به راحتی جبران نمی‌شود.

وی افزود: بزرگترین خطر، بحران بی دردی فرهنگی است، درد فرهنگی توفیقی است که شامل هر مسئولی نمی‌شود، اگر مسئولی این درد را احساس نکند، نمی‌تواند در عرصه فرهنگ سازی و مبارزه با فرهنگ‌های خانمان سوز وارداتی توفیق قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: یکی از اتفاقات فرهنگی ارزشمند در سال ۱۴۰۰، تدوین و تنظیم برش استانی نقشه جامعه مهندسی فرهنگی کشور است که با فعال بودن دبیر خانه شورا و اعضای ثابت کمیته‌ها جلسات بسیار ارزشمندی را تشکیل دادند و امیدواریم جزو نخستین استان‌هایی باشیم که این سند نقشه فرهنگی بومی را تقدیم می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته نهادهای فرهنگی زیادی ایجاد شده است، اظهار کرد: مشکل اساسی ما این است که عرصه فرهنگ را مانند عرصه‌های دیگر جدی نگرفتیم، به تعبیر مقام معظم رهبری عرصه فرهنگ عرصه جهاد است برای تحقق آرمان‌های فرهنگ ایران اسلامی باید مجدانه وارد این عرصه شویم.

وی تصریح کرد: در برابر توپخانه فرهنگی دشمنان که شبانه روزی فعال است با این حجم از کار و با این کیفیت کارهای فرهنگی نمی‌توانیم ایستادگی کنیم و اگر غافل باشیم با دستان خود میدان فرهنگی جامعه را به فرهنگ‌های مخرب تقدیم خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha