شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / مراسم شهادت امام کاظم(ع) در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره)

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با تاکید بر اینکه هیچ عبادتی نزد خداوند بالاتر از تفکر نیست، عنوان کرد: انسانی که درگیر شهوت و غضب شود، شیطان به راحتی به او نزدیک می‌شود و لذا راهکار مقابله و مراقبت از افتادن در دام شیطان، تفکر و تعقل انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی، ظهر امروز در مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در مدرسه علمیه آیت الله آخوند (ره) همدان، با بیان اینکه خداوند به وسیله عقل، حجت را بر همه خلایق تکمیل کرده است، اظهار داشت: پروردگار عقل را وسیله‌ای برای شناخت و درک بشر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار آیه در قرآن در رابطه با عقل و تفکر وجود دارد، گفت: در قرآن بارها کسانی که از عقل خود استفاده درست نمی‌کنند مورد مذمت واقع شده‌اند و حتی این افراد به عنوان بدترین بنده‌ها نیز معرفی شده اند و این تأکیدی بر اهمیت جایگاه عقل و تفکر در دین اسلام است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق روایات، در آخر زمان خدا پرستان و متفکران جز جمعیت حداقلی جامعه خواهند بود، مطرح کرد: خداوند به هر کسی که دوست داشته باشد و بندگان ویژه‌اش، حکمت اعطا می‌کند.

وی بهترین سلامت را، سلامت عقلی دانست و گفت: انسان باید با بهره گیری از سیره معصومین (علیهم السلام) راه زنده کردن عقل و استفاده صحیح از عقل را فرا بگیرد.

آیت الله طه‌محمدی با تاکید بر اینکه هیچ عبادتی نزد خداوند بالاتر از تفکر نیست، عنوان کرد: انسانی که درگیر شهوت و غضب شود، شیطان به راحتی به او نزدیک می‌شود و لذا راهکار مقابله و مراقبت از افتادن در دام شیطان، تفکر و تعقل انسان است.

وی با بیان اینکه اگر روزی خداوند نعمت ولایت را از ما بگیرد، ما در سپاه شیطان و زیر ولایت شیطان خواهیم رفت، اظهار داشت: مطالعه کتاب "جنود عقل و جهل" حضرت امام (ره) یکی از بهترین منابعی است که نسل جوان و همه اقشار جامعه می‌توانند از سطر سطر آن برای زندگی موفق بهره‌مند شوند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha