جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
دکتر محمدمهدی شریعتمدار

حوزه/ برنامه " تهران ۲۰"، با حضور دکتر محمدمهدی شریعتمدار رئیس هیات مدیره انجمن فینتک به بررسی الزامات قانونی برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمدمهدی شریعتمدار در خصوص کاهش راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی با الزامی شدن استفاده از نماد اعتماد گفت: به نقل از بانک مرکزی پس از الزامی شدن استفاده از نماد اعتماد، به طور متوسط از ۸۰۰ کسب و کاری که به صورت روزانه راه اندازی می‌شدند به ۲۰۰ کسب و کار کاهش یافته است.

رئیس هیأت مدیره انجمن فینتک اظهار داشت: نماد اعتماد الکترونیکی با شرایط فعلی روشمندی مناسبی ندارد. چرا که اجازه نمی‌دهد کسب و کار نوآور آزادانه فعالیتش را آغاز کند و با تعیین سقف انتقال ماهیانه ۵۰ میلیون تومان برای صاحب مشاغل محدودیت‌های غیر منطقی را اعمال می‌کنند در حالی که هر فردی می‌تواند با حساب شخصی خود به صورت روزانه ۱۰۰ میلیون تومان جا به جایی داشته باشد.

محمدمهدی شریعتمدار با اشاره به آنکه عدم شفافیت تعلیق نماد اعتماد یکی دیگر از مشکلات است، توضیح داد: هنگامی که نماد اعتماد الکترونیک یک کسب و کار را در نبود حکم قاضی و یا نبود یک فرآیند اصولی تعلیق می‌کنند، عملاً امنیت فضای کسب و کار را از بین می‌برند که متأسفانه این اتفاق چندین مرتبه تکرار شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha