دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به جهاد تبیین و ضرورت پرداختن به این موضوع در حوزه‌های علمیه، گفت: نسبت به جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای دین اسلام و انقلاب اسلامی باید طلاب جوان و توانمند را به میدان بیاوریم و با هجمه‌های بی امان ضد فرهنگی و عقیدتی دشمن مقابله کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در مراسم اختتامیه نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن روز مبعث و پیامبری حضرت محمد مصطفی (ص)، اظهار داشت: ان شاءالله بعثت برای ما درسی باشد تا مراقبه نفس کنیم و با نگاه به اسوه حسنه خداوند که پیامبر اکرم (ص) است، بتوانیم در مسیر تعالی و پیشرفت حرکت کنیم.

وی افزود: بعثتی ماندگار و دارای تأثیرات عمیق، ژرف و طولانی مدت است که صاحبش توانسته باشد با فاصله کمتری مسیر تکامل را طی کند و پیامبر اکرم (ص) شخصیت بارز، نمونه و اسوه حسنه‌ای است که به تکامل رسید و جهان را به سمت تکامل رهنمون کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، حرکت در مسیر پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام را رسالت حوزه‌های علمیه دانست و ادامه داد: برای حوزه‌های علمیه مهم است که در راستای پاکدامنی مردم جامعه و پایداری خانواده تلاش کند و در این مسئله تولید محتواهای کیفی و اثرگذار را مورد اهتمام قرار داده است.

وی با اشاره به جهاد تبیین و ضرورت پرداختن به این موضوع در حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: نسبت به جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای دین اسلام و انقلاب اسلامی باید طلاب جوان و توانمند را به میدان بیاوریم و با هجمه‌های بی امان ضد فرهنگی و عقیدتی دشمن مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در ادامه با بیان اینکه باید با سرعت به سمت فرآیند حضوری شدن دروس حرکت کنیم تا از جامعه عقب نمانیم، گفت: معاونت آموزش با همکاری کادر آموزشی استان‌ها و مدارس، یک نظام ترکیبی به عنوان مدل حوزه‌های علمیه خواهران را راه اندازی کند تا خواهران طلبه بتوانند با کمترین مؤونه تحصیلات خود را ادامه دهند.

اهتمام به برنامه ۵ ساله و تهیه برش‌های استانی و مدرسه‌ای از این برنامه جهت رفع کاستی‌ها و آسیب‌ها و تأمین استانداردها از دیگر مسائلی بود که مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به تشریح آن پرداخت و همچنین بورسیه سازی کادر مدارس و مدیریت‌های استانی جهت رشد و ارتقای علمی حوزه‌های علمیه خواهران را ضروری برشمرد.

وی بیان داشت: مدیریت‌های استانی از برنامه‌های طرح شده استقبال کنند و خود امور استان و مدارس را به دست بگیرند و مطمئن باشد ستاد مرکز از آنها حمایت خواهد کرد و به عنوان پیشنهاد ما می‌توانیم بحث پذیرش، مصاحبه و جذب طلاب جدید را در صورت توانمندی استان و مدرسه به خود آنها بسپاریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه پذیرش حوزه دارای اهمیت است و این مهم است که استعدادهای بالا با شرایط سنی پایین و دغدغه‌های کمتر جذب حوزه شوند، افزود: مطلوب این است که جذب طلاب از بیوتات صالحه یعنی از پاک‌ترین ها، در تراز انقلاب ترین ها و دارای فهم عمیق‌ترین ها صورت پذیرد.

وی ادامه داد: هر چه سن پذیرش افراد در حوزه پایین‌تر باشد، امید به تأثیرگذاری اجتماعی و تربیت طلاب توانمند بیشتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در بخش بعدی سخنان خود حرکت به سمت پژوهش‌های حرفه‌ای را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: پژوهش یک حرفه و مهارت است و حوزه علمیه باید به این توانمندی برسد که به اندازه کافی کرسی‌های مختلف علمی، ترویجی، پژوهشی، آزاداندیشی و غیره برگزار کند و همچنین بتواند مجلات مختلف پژوهشی داشته و در قالب آن پژوهش‌های فاخر و حرفه‌ای به جامعه و پژوهشگران ارائه کند.

وی تصریح کرد: ما امروز نیازمند جهش پژوهشی هستیم و این مسئله می‌طلبد آحاد طلاب، اساتید و کادر حوزه‌های علمیه خواهران وارد میدان پژوهش شوند، چون حوزه علمیه‌ای می‌تواند به سمت مرجعیت علمی حرکت کند که توسعه یافتگی پژوهشی در آن اتفاق بیفتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • من IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    0 0
    حاج آقا خیلی ها وارد میدان و تبیین شدند چون حمایت نشدند کنار رفتند حمایت حمایت حمایت .....