دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: در مجموعه روایات دینی و قرآن، از کار، تلاش و کارآفرین به عنوان مجاهد فی سبیل الله یاد شده و تعبیر مقام معظم رهبری در این رابطه نیز برگرفته از دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده بعد از ظهر امروز در آیین معرفی و تجلیل از چهره‌های برتر کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی که در سالن اجتماعات سازمان تامین اجتماعی هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب کارآفرینان را مجاهدان عرصه اقتصاد می‌دانند و این تعبیر بار مسئولیت کارآفرینان را سخت‌تر می‌کند.

وی عنوان کرد: در مجموعه روایات دینی و قرآن، از کار، تلاش و کارآفرین به عنوان مجاهد فی سبیل الله یاد شده و این تعبیر مقام معظم رهبری نیز برگرفته از دین مبین اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: زمانی که سه عنصر کار، تلاش و امید، دست به دست هم ‌دهند جامعه به سمت رستگاری هدایت خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته اگر شخصی وارد عرصه کارآفرینی شود، خداوند افق‌های جدیدی را برایش باز می‌کند، تشریح کرد: قرآن کریم برای کار، هیچ سقف و انتهایی قائل نیست، بلکه تا وقتی حقیقت انسانی او پابرجاست باید اهل تلاش باشد.

وی بیان کرد: امروز در یک جهاد همه‌ جانبه و ترکیبی هستیم که اقتصاد، امنیت و فرهنگ سه موضوع محوری آن محسوب می‌شوند.

امام جمعه بندرعباس با ذکر این نکته که کارآفرینان، خلاقیت‌های مردم هرمزگان را به ظهور می‌رسانند، اظهار داشت: این مدالی که به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی به گردن بندرعباس انداخته شده، ارزشمند است و باید از این پیشینه تاریخی مراقبت کنیم تا خدای ناکرده به فراموشی سپرده نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: فرهنگ استان هرمزگان در بطن صنایع دستی قرار گرفته است، به همین جهت فعالیت در حوزه صنایع دستی، علاوه بر فعالیت اقتصادی، یک فعالیت فرهنگی نیز محسوب می‌شود.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha