شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عملکرد چند جانبه، تولید محتوای مناسب و جلب اعتماد مخاطبین را تنها راه کار مناسب در مواجهه با دشمن در فضای مجازی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار دبیر شورای عالی فضای مجازی، که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: در عرصه فضای مجازی باید به صورت چند جانبه از جمله، توجه به زیرساختهای لازم از قبیل ایجاد شبکه ملی فضای مجازی که متاسفانه پس از گذشت چند سال هنوز به نتیجه نرسیده است؛ تولید محتوای مناسب و جذاب؛ برنامه ریزی در جهت خنثی سازی نقشه دشمنان مبنی بر حکمرانی از طریق فضای مجازی و تغییر در سبک زندگی جوامع؛ ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان؛ زیرا در سایه اعتماد سازی مردم ما به برنامه های دشمن دیگر و به جای تأثیر پذیری از افکار دیگران، به حاکمیت اعتماد می‌کنند، عمل کرد.

وی افزود: اقدام عملی مناسب در عرصه فضای مجازی نیازمند هم افزایی بین حوزه و دانشگاه است. کلمات نورانی اهل بیت (علیهم السلام) باید در قالبی نوین به جهان عرضه شود. باید زمینه‌های مناسبی در اختیار حوزه علمیه قرارداده شود تا کار به صورت فعال دنبال گردد. هدف انقلاب ما تسخیر افکار جهانیان به واسطه تولیدات محتوایی مناسب است و این نیاز به کار جدی دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه پیش بینی آینده را از وظایف شورای عالی فضای مجازی توصیف کرد و ابراز داشت: امیرالمومنین (علیه السلام) می‌فرماید: «المؤمنون هم الذین عرفوا ما امامهم» یعنی انسان با ایمان کسی که منتظر نماند تا حادثه‌ای رخ دهد بلکه شرایط را پیش بینی کند و بر اساس آن برنامه ریزی نماید. فضای مجازی پیوسته در حال تکامل و تغییر است و باید اکنون با رصد دقیق، برای آینده برنامه ریزی‌های مناسب صورت پذیرد.

وی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی خاطر نشان کرد: فضای مجازی از مسائل نوپیدایی است که از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید است. باید هر دو جنبه به صورت توأمان مورد توجه قرار گیرد. البته تحقق کامل آرمان‌های ناب اسلامی بر اساس وعده‌هایی که داده شده است متوقف بر زمانی است که حضرت بقیة الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کار را در دست بگیرند؛ اما معنای انتظار این نیست که ما بنشینیم و دست روی دست گذاشته تسلیم حوادث و پیش آمدهای مختلف شویم.

شایان ذکر است: در ابتدای این دیدار دکتر ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، گزارشی از فعالیت‌های این دو سازمان و وضعیت فضای مجازی و اقدامات لازم، ارائه نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha