دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دومین همایش دانش‌آموختگان مدرسه علمیه علوی

حوزه/ مدیرمدرسه علمیه علوی قم گفت: از جمله مسائلی که باید همیشه مورد توجه طلاب و فضلا قرار بگیرد در هر رتبه، جایگاه و مقامی که هستند، حفظ زی طلبگی و هویت‌شان است، این موارد از اصول اساسی یک طلبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اقبالی، مدیرمدرسه علمیه علوی قم، شامگاه جمعه در دومین همایش دانش‌آموختگان این مدرسه که در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، اظهار کرد: امروز بعد از ۲۰ سال شاهد هستیم نهالی که با تعلیم، تربیت و دانش در مدرسه علمیه علوی غرس شد، امروز به درخت تنومندی تبدیل شده است که این درخت همان شجره طیبه ای است که اَصلُها ثابِتٌ و شاخ و برگ‌های آن در سراسر کشور منشا خیر و برکت است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اگر به ۱۴ دوره فارغ التحصیلی مدرسه نگاهی بیندازیم خواهیم دید که در این مدت ۷۵۰ نفر از مدرسه فارغ التحصیل شدند و طی این ۲۰ سال فقط ۳۰ نفر از ادامه تحصیل انصراف داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین اقبالی ادامه داد: از این تعداد فارغ التحصیل ۲۰۰ نفر درحال تحصیل دروس خارج، ۱۵ نفر در مسند قضاوت، ۵ نفر در عقیدتی سیاسی نیروهای نظامی و انتظامی، ۴۰ نفر استاد حوزه و دانشگاه، ۱۲ نفر روانشناس و تعدادی در عرصه تبلیغ داخلی و بین‌المللی فعالیت وسیعی دارند. این آمار نشان می‌دهد بحمدالله هدف و برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفت با حضور اساتید و همت طلاب به ثمر نشسته است.

وی به اهداف تشکیل این همایش اشاره کرد و گفت: آشنایی مجدد طلاب با یکدیگر و اساتید خود، تهیه بانک اطلاعات فردی و اطلاع از آخرین وضعیت علمی و حرفه ای فارغ التحصیلان، ایجاد علاقه معرفتی و علمی بین طلاب گذشته و نسل فعلی حاضر در مدرسه، الگوی سازی برای طلاب جوان از مواردی است که ما در این همایش مدنظر داشته ایم.

مدیر مدرسه علمیه علوی قم بیان کرد: همه ما باید پای آن میثاق طلبگی و سربازی امام زمان(عج) بمانیم. باید بدانیم در هر نقطه ای که از نظر علمی و حرفه ای رسیدیم با زی طلبگی و هویت طلبگی به خلق خدا خدمت کنیم و نماد یک طلبه انقلاب و حوزه انقلابی باشیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha