دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فیاضی
حجت الاسلام فیاضی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با بیان اینکه در تمام بحران‌هایی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده، اوکراین به عنوان مزدور در آن حضور داشته است، گفت: بیشترین نیروهای اعزامی در جنگ‌های سوریه، افغانستان، لبنان و عراق، متعلق به دولت اوکراین بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام فیاضی، معاون پژوهش حوزه علمیه یزد در نشست تحلیلی جنگ اوکراین، با بیان اینکه در تمام بحران‌هایی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده، اوکراین به عنوان مزدور در آن حضور داشته است، اظهار داشت: بیشترین نیروهای اعزامی در جنگ‌های سوریه، افغانستان، لبنان و عراق، متعلق به دولت اوکراین بوده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد، با اشاره به اینکه در جنگ بوسنی نیز شروع حوادث از اوکراین بود، گفت: موضوعی که در تحلیل‌ها در رابطه با جنگ اوکراین و روسیه به آن اشاره می‌شود، حاکی از آن است که این جنگ طولانی بوده و حداقل ۶۰ روز به طول بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه پس از این جنگ، با ایجاد حاشیه امن برای روسیه، ناتو دیگر به مسکو مسلط نخواهد بود، مطرح کرد: روسیه در حال پیش روی به صورت مرحله به مرحله می‌باشد، به نحوی که امروز منطقه شمال اوکراین جدا شده و منطقه غرب و جنوب آن نیز به صورت سه ایالت و یا سه جمهوری درآمده‌اند، که دو ایالت آن با اعلام استقلال، متصل به روسیه خواهند شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد، خاطر نشان کرد: از دیگر تحلیل‌هایی که در رابطه با جنگ اوکراین وجود دارد، این است که در جنوب شرق آسیا و منطقه تایوان، مالزی و اندونزی، درگیری ایجاد خواهد شد و این جنگ که بین تایوان و چین رخ خواهد داد، طولی نمی‌کشد که صدای اعتراضی مردم دنیا نسبت به نظم جهانی که غرب وعده آن را داده بود، بلند شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha