پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قریشی

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: شهید مهدی باکری و دیگر شهدا نمادی از انقلاب اسلامی و سرشار از روحیه معنویت و اسلام بودند که متاسفانه فیلم ساخته شده کوچکترین توجهی به این موارد ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه گفت: خون شهدا مایه عزت و استقلال کشور و عامل ماندگاری انقلاب اسلامی است و باید ضمن حفظ حرمت این عزیزان، نام و یادشان در جامعه زنده و باعظمت نگه داشته شود.

وی با اشاره به ساخت فیلم در خصوص شهید مهدی باکری، اضافه کرد: در فیلم موقعیت مهدی اثری از اخلاص و معنویت شهید و عبادت و تهجد «آقامهدی» ندیدیم و به نظر می رسد به شهید باکری در این مورد کم توجهی شده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با گلایه به مسئولان در خصوص ساخت این فیلم اظهار کرد: «موقعیت مهدی» از مفاهیم والای جنگ، امام حسین (ع)، عبادت، نماز، دعای کمیل و زیارت عاشورا و نماز شب رزمندگان که در دوران دفاع مقدس بسیار دیده می‌شد، خالی است و شهیدان حمید و مهدی باکری و شهید امینی الگوی بزرگی برای جوانان ما هستند که باید این الگو به خوبی به نسل جوان شناسانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: شهید مهدی باکری و دیگر شهدای ما نمادی از انقلاب اسلامی و سرشار از روحیه معنویت و اسلام بودند که متاسفانه فیلم ساخته شده کوچکترین توجهی به این موارد ندارد.

وی ادامه داد: ما باید بزرگان خود را بزرگ نگه داریم و شخصیت واقعی آنان را نشان دهیم ولی این امر در فیلم موقعیت مهدی رعایت نشده است که پیشنهاد می کنم مسئولان تجدید نظر کنند و فیلمی درست شود که در شان شهید باکری باشد.

امام جمعه ارومیه، در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد جنگ روسیه و اوکراین، ابراز داشت: ایجاد انحراف در افکار عمومی و شبهه‌زایی در خصوص این جنگ درست نیست. همانطور که رهبر انقلاب هم موضع صریح خویش را بیان فرمودند، با هرگونه تجاوز و تخریب اموال و کشتار مردم در هر جای دنیا مخالفیم.

وی ادامه داد: برای ما شرق و غرب فرقی ندارد و در هرکجا که بشر مورد ستم قرار بگیرد، با آن مخالفت می‌کنیم.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: ریشه اصلی این جنگ را باید در شیطنت های آمریکا و کشورهای اروپایی و اعتماد اوکراین به غرب جستجو کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: شعار «نه شرقی و نه غربی» از شعارهای اصلی انقلاب بوده و این شعار هرچند دشمنان بخواهند فضا را آلوده کنند، همچنان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تبریک ۱۱ شعبان سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: دولتمردان و مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند و کارها را به آن‌ها بسپارند، عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همین حضور جوانان در صحنه بوده و امروز هم باید همینطور باشد، قهرمان‌سازی و شخصیتپروری و نمادسازی متناسب با فرهنگ ایرانی - اسلامی جزو ضروریاتی است که باید مدنظر مسئولان فرهنگی باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بنده خدا IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    9 1
    سلام علیکم. به همین اندازه که در میان این همه فیلم‌ها بیخود سینما ، یک همچنین فیلمی ساخته شده است، ایشان بایستی از تهیه کنندگان تقدیر و تشکر می‌کرد و آرزوی امیدواری که در نسخه های بعدی به شخصیت ایشان کامل تر پرداخته شود. این لحن خوب نیست.
  • خلیلی IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 1
    باید از هادی حجازی فر تشکر کرد. که در این وضعیت اونم فیلم فجر به خود جرات داده و وارد میدان دفاع مقدس شده، این نوع موضع گیری ها موجب می شه دیگر کسی وارد این عرصه نشه. ضمن این که معنویت فقط اعمال فردی نیست،
  • ایران IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 1
    این امام جمعه چه انتظاری داری از ساخت فیلم
  • جعفرپور IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    ببش از سی و پنج سال از شهادت این سردار بزرگ می گذرد ارومیه و مسیولین استانی به جز برگزاری سالی یک مراسم برای مسئولین!!! کدام کار فاخری را برای این شهید انجام دادند. اقای قریشی هم بجای تشکر از کارگردانی که در یک سینمایی که تبدیل به لجنزار و حمله علیه مقدسات شده، اقدام به ساخت یک فیلم انقلابی و تبلیغ دفاع مقدس کرده، به ایشان حمله می کند. در این هشت سال امام جمعه ارومیه به آمریکا هم اینگونه نتاخته بود