یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جهاد تبیین

حوزه/به همت موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) نشست فرهنگی وظایف خواهران طلبه در جهاد تبیین برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س)، صبح امروز نشست فرهنگی وظایف خواهران طلبه در جهاد تبیین، با سخنرانی خانم زهرا فریدونی، مدرس حوزه و دانشگاه، به صورت مجازی در سامانه مدرس برگزار شد .

فریدونی ابتدا به معنای جهاد و عرصه های آن پرداخت و گفت: جهاد تلاشی است با ویژگی های مستمر و پیوسته، با تمام توان، در تقابل با دشمنِ جریان حقّ، همه جانبه و هوشمندانه، مخلصانه و برای رسیدن به هدف الهی است که در عرصه های مختلف و متنوعی از جمله نظامی علمی اقتصادی و فرهنگی تبلیغاتی مطبوعاتی سیاسی عمرانی مدیریتی و غیره صورت می پذیرد.

وی در پاسخ به سوال "چرا جهاد تبین"، بیان کرد: ما در حال جنگ نرم هستیم و هدف دشمن از جنگ نرم قطع کردن زنجیره‌ی تواصی و وارونه نشان دادنِ واقعیات است و تبیین اساس روشِ اسلام و انقلاب است.

مدرس حوزه خواهران، در اهمیت مضاعف جهاد تبیین اظهار کرد: از عوامل اهمیت جهاد تبیین می توان به مهمترین وظیفه انبیا، سیره اهل بیت علیهم السلام، حفظ زنجیره تواصی، حفظ حضور مردم در صحنه، عملیاتی شدن ارزش‌ها و آرمان‌ها، مقابله با فتنه‌ها، مطالبه گری و کمک به حل مشکلات و خطر رها شدن تبیین در انحراف جوانان اشاره کرد .

وی در بیان اصول و الزامات جهاد تبیین یادآور شد اصول و الزامات جهاد تبیین شامل اصول اخلاقی، اصول مهارتی و اصول روش شناسی می باشد و اصول اخلاقی جهاد تبیین شامل: توکل اخلاص و تکلیف محوری، تقویت ایمان و معنویت در خود، تقوای قلم و زبان، شجاعت و حریت نسبت به تعلقات و...است.

فریدونی افزود: مهم‌ترین الزامات جهاد تبیین برای طلاب، رعایت اولویت ها و اصلی و فرعی کردن، پشتوانه علمی و منطقی، تمییزِ تببین از تبیین نما، پرهیز از سیاه نمایی، تقوای قلم و زبان، پرهیز از ترویج شایعات، هنرمندانه بودن و بهره مندی از بستر فضای مجازی است.

وی در خاتمه با بیان اصول مهارتی جهاد تبیین و تشریح وظایف خواهران طلبه تصریح کرد: اقدام به هنگام، التزام و پایبندی به قانون، مداومت در تکرار،پرهیز از هوچی‌گری و هیاهو و جنجال، بهره‌مندی از بستر فضای مجازی (سواد رسانه‌)، نوآوری در قالب شیوه بیان و بهره‌گیری درست از عنصر عاطفه از اصول مهارتی جهاد تبیین می باشد و لذا خواهران طلبه باتقویت ایمان و معنویت و مراقبت از نفس، استقامت و مداومت در کار، اولویت بندی امور و کارگاهی عمل کردن همت خود را در میدان مبارزه به کار ببندند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha