شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست

حوزه/نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قهرمان سازی در برخی برنامه های ختم به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد ، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده عصر روز شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، فرمانده سپاه فتح، مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان، امام جمعه و دیگر مسئولان شهرستان لنده برگزارشد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام سید هدایت محمودی، امام جمعه لنده ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه، مردم این خطه از استان حساس و پایبند به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی هستند، گفت: این مردم در تمام صحنه ها و عرصه ها پایبندی خویش را به انقلاب اسلامی به منصه ظهور رساندند.

وی ادامه داد: در کنار محاسن خوب فرهنگی که این شهرستان دارند از برخی از آسیب ها مصون نیست، اظهار کرد: شهرستان لنده نیازمند همت ویژه است که برای دو معضل مهم یکی برگزاری مراسمات عزا و دیگری بحث چگونگی رفع معارضات پروژه های عمرانی و کمک به توسعه شهرستان است تمهیداتی اندیشیده شود.

امام جمعه لنده افزود:یکی از ضروریات اصلی در رفع آسیب ها حضور قاطبه مسئولان استانی و شهرستانی و تزریق اعتبارات فرهنگی برای رفع مشکلات است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده گفت: برخی مراسمات در شأن و منزلت مردم این شهرستان نیست که لازم است بزرگان ، ریش سفیدان و معتمدین نسبت به رفع این هزینه های اضافی و غیر ضرور که آسیب جدی برای خانوارهای مستضعف است باید کار فرهنگی صورت گیرد.

بینش و بصیرت مردم برای ظهور امام عصر(عج) کاملا آماده است

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در ین نشست گفت: غیبت حضرت مهدی(عج) به دلیل عدم فهم مردم زمانه از مقام ولایت و امامت بوده که این احتمال برای به شهادت رساندن حضرت مهدی(عج) در زمان خویش صورت گرفت.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی یکی از پدیده های است که زمینه ساز قیام حضرت مهدی(عج) است چرا که بینش و بصیرت مردم برای ظهور امام عصر(عج) کاملا آماده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: وقتی پایگاه عین الاسد مورد اصابت موشک های ایران قرار گرفت تمام جهان مبهوت ماند که این نشان از قدرت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: یمن سال هاست که در مقابل قدرت های جهانی ایستاده ولی در اوکراین می بینید که چگونه در این کشور رفتار شد و برخی از افراد جاهل در این کشور چگونه سنگ غرب را به سینه می زنند.

بزرگان در مقابل بدعت ها سکوت نکنند

وی افزود: کسی که فهم اجتماعی ندارد یک بدعت و یک فرهنگ غلط را در جامعه بنا می کند و این درحالی است خردمندان و بزرگان در مقابل این بدعت ها سکوت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: باید جلوی این فرهنگ های غلط گرفته شود؛ در مراسم عروسی در دهدشت بیش از 15الی 16نفر زخمی شدند و مصدایق و نمونه های زیادی که در مراسمات شادی و عزا انسان های بیگاه کشته می شوند.

وی افزود: در ساخت قبور در قبرستان ها از برخی بدعت های استفاده می شود که در شأن مردم نیست و در شهر دهدشت در شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه بحث قبرستان جدید مقرر گردید که قبور همسان سازی شوند و عملا این اجازه به افراد و اشخاص داده نشده است.

حسینی گفت: در برخی شهرستان ها دو قبر برای یک میت در نظر گرفته می شود که این مهم واقعا عذاب قبر برای اموات است و باید همسان سازی قبور برای همه قبرستان ها اجرایی شود.

وی با بیان اینکه، در برخی از قبرستان ها متاسفانه عمل ها و آسیب های اجتماعی بسیاری صورت می گیرد، اظهار کرد: پذیرایی های پرهزینه و سنگین از ظلم های است که در حق خانواده های متوفی صورت می گیرد که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بحث پوشش ها و بد حجاب ها که متاسفانه امروز با حذف چادر و عادی شدن پوشش های غیر متعارف شاهد رواج بی حجابی در جامعه هستیم، اظهار کرد: وظیفه معتمدین و بزرگان است که متذکر شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بحث پوشش های غیر متعارف، گفت: باید اولا توجه ویژه ای به این امر کرد که به یک فرهنگ تبدیل نشود و ثانیا نباید دادستان عمومی انقلاب و نیروی انتظامی نسبت به این اقدام کوتاهی کنند.

وی افزود: روحانیت نقش مهمی در کاهش آسیب ها دارند و رسالت سنگینی در مبارزه و مقابله با آسیب ها بر عهده آن هاست.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: بحث خود کشی یک چالش اساسی است که در برخی مناطق قهرمان سازی می کنند و مراسمات ختم باعث ترویج فرهنگ غلط خودکشی می شود که باید این مهم تغییر کند.

وی در ادامه اظهار کرد: باید مراسمات کسانی که خودکشی کردند با سایر مراسمات متفاوت باشد و این کار تقبیح شود تا افکار عمومی آگاه شوند نه این که قهرمان سازی شود .

حسینی گفت: این شهرستان دارای ظرفیت عظیم نخبگانی است که باید به آن توجه ویژه شود و همه باید برای رفع معارضات اجتماعی کمک کنند.

وی تاکید کرد: در برخی از مناطق کشور مردم سرمایه گذاران را از بیرون دعوت می کنند ولی در این استان متاسفانه همین معارضات اجتماعی باعث فرار سرمایه گذار می شود لذا برای توسعه و پیشرفت شهرستان نیازمند همدلی و مشارکت همه جانبه اقشار مختلف مردم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: با واگذاری مسئولیت به جوانان در حوزه های مختلف از ظرفیت جوانان استفاده کنیم همچنین استفاده از ظرفیت زنان در حوزه های مختلف می تواند یک حرکت قابل قبول در جهت متعالی کردن ارزش زن شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha