پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه حوزه وابسته به شخص نیست، گفت: حوزه علمیه به عنوان امانتی از جانب علمای بزرگ در طول تاریخ، امروز به دست ما رسیده و ما نیز موظفیم تا این امانت را به صورت سالم به نسل آینده انتقال دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم تمدید حکم مدیریت و معرفی قائم مقام حوزه علمیه استان، با اشاره به حضور علما و شخصیت های بزرگ در طول تاریخ همدان، اظهار داشت: حضور این علما نشان دهنده ظرفیت بزرگ استان در پرورش علما است.

وی با بیان اینکه ویژگی دارالمومنینی برای هر منطقی تاکیدی بر زحمات و توجه آن مکان به جایگاه حوزه است، گفت: اگر به منطقه‌ای دارالمومنین گفته ‌شود، قطعا دارای علمای برزگی در عرصه مربیگری بوده است که در جامعه نقش داشته‌اند.

امام جمعه همدان با اشاره به حضور ۲۰ ساله آیت الله موسوی اصفهانی در مدیریت حوزه استان، خاطر نشان کرد: در ۲۰ ساله گذشته مدارس همدان تحولات خوبی را از نظر کمی و کیفی شاهد بودند که حاکی تلاش های بی وقفه آیت الله موسوی اصفهانی است.

وی با اشاره به درخواست آیت الله موسوی اصفهانی برای کناره گیری از مدیریت حوزه استان، یادآور شد: یکی از نگرانی‌های بنده در این رابطه آن بود که با آمدن مدیر جدید، آیت الله موسوی از همدان به شهر دیگری بروند، چرا که همدان به حضور چنین علمای بزرگی نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در همدان افزود: همدان شاهد حضور علمایی همانند مرحوم آقانجفی، تألهی، فاضلیان و موسوی همدانی بوده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های صورت گرفته جای خالی این علما را در جامعه پر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر انتخاب حجت الاسلام بطحائیان شورای حوزه استان نظر مدیران و بزرگان استان را خواستار شد، مطرح کرد: سلیقه شخصی در این انتخاب و لیست معرفی شده به قم وجود نداشت و آنچه به دست آمد، نتیجه مشورت هایی بود که از بزرگان حوزه همدان گرفته شده بود.

بنده کماکان خود را طلبه حوزه علمیه می‌دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تقدیر و تشکر از همراهی های آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین ملکی با شورای حوزه استان، یادآور شد: در طول سه سال گذشته حضور بنده در استان همدان، همواره بنا بر این بوده است که بیشترین همکاری‌ها را با حوزه داشته باشیم و اگر نقصی در این بین نیز وجود دارد ناخواسته و یا ندانسته اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچگاه احساس دوگانگی با حوزه نداشته‌ایم، گفت: بنده کماکان خود را طلبه حوزه علمیه می‌دانیم.

رئیس شورای حوزه استان همدان با بیان اینکه حوزه وابسته به شخص نیست، مطرح کرد: حوزه علمیه به عنوان امانتی از جانب علمای بزرگ در طول تاریخ، امروز به دست ما رسیده و ما نیز موظفیم تا این امانت را به صورت سالم به نسل آینده انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه نشاط و جوانی حجت الاسلام بطحائیان در کنار تجربه آیت‌الله موسوی می تواند زمینه ساز موفقیت‌های بزرگی در آینده باشد، خاطر نشان کرد: همه ما یک مجموعه هستیم و لذا موفقیت شخص حجت الاسلام بطحائیان، موفقیت شخص نیست بلکه موفقیت حوزه همدان خواهد بود.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha