شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: مدارس کانکسی، استیجاری و مستهلک بودن برخی از مدارس در شأن استان نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج،حجت الاسلام و السلمین سید نصیر حسینی، عصر امروز در ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: مرکز استان باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، زیرا زیر بار جمعیتی همه شهرستانها بوده و رفتارها متوجه شهرستان مرکز استان است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: بارها تاکید شده که مسئولان توجه ویژه‌ای به شهرستان بویراحمد داشته باشند، ضمن اینکه فرماندار مرکز استان باید به صورت شاخص عمل کرده و نباید فعالیت‌های آنان تحت‌الشعاع دیگر مسائل قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بویراحمد برخی ادارات نمایندگی شهرستانی ندارند و برای یک مدیریت شاخص، باید ادارات شهرستانی در مرکز استان نیز شکل بگیرند.

حسینی یادآور شد: در برخی از نشست ها به شهرداری یاسوج تاکید شد اگر فضای مدیریتی، زیباسازی و معماری خوبی در مرکز استان صورت گیرد، شاخصی برای سایر شهرستان‌ها و نماد استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

امام جمعه یاسوج افزود: باید در همه ادارات برنامه‌ریزی، ساماندهی و سازماندهی صورت گیرد و ادارات مرکز استان باید برای سایر شهرستان‌ها الگو باشند، در این راستا بخشی از برنامه ریزی ها متوجه مسئولان شهرستانی بوده که با تمام قدرت ساماندهی، برنامه ریزی و مدیریت کارها را با همکاری و همراهی فرماندار داشته باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: از طرفی مدیران کل و استاندار با توجه به وسعت و جمعیت شهرستان بویراحمد، باید همکاری لازم را جهت افزایش اعتبارات مرکز استان نیز داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه آموزش و پرورش با توجه به مهاجرپذیری شهرستان بویراحمد باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اظهار کرد: وجود ۴۱ مدرسه کانکسی، ۳۶ مدرسه استیجاری و مستهلک بودن برخی از مدارس در شان و شایستگی کل استان و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که باید این موضوع مورد توجه قرار گرفته و اعتبار ویژه‌ای اختصاص یابد.

وی یادآور شد: سپاه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و سازمان نوسازی مدارس می توانند در راستای نوسازی مدارس همکاری لازم را با آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد داشته باشند.

حسینی گفت: مرکز استان مهاجرپذیر بوده و نیازمند توجه ویژه است و باید سرانه ها در همه مباحث در مرکز استان افزایش پیدا کند.

امام جمعه یاسوج افزود: باید در هر منطقه نقشه جامعی تهیه شود و فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی در این نقشه مشخص و مورد تایید قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تجهیز مدارس، ادامه داد: ادارات خدمات رسان نسبت به مدارس توجه ویژه داشته باشند و آب، برق و گاز مدارس را قطع نکنند تا مدارس با مشکل مواجه نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تاکید بر آسیب شناسی لازم در حوزه های تعلیم و تربیت، گفت: آموزش و پرورش اساس کار بوده و باید در این راستا، سرمایه‌گذاری های لازم را انجام دهیم تا شاهد پیشرفت در همه زمینه ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha